min-lilla-siri

Alla inlägg under juli 2012

Av Filippa Bräutigam - 23 juli 2012 22:40

Ne jag bjuder inte på något fantastiskt pris men Siri är med i en tävling igen. 



Du får väldans gärna gå in och rösta på henne om du får några sekunder över som du inte vet vad du ska göra med. 


http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/omslagschansen/omslagstavling-viforaldrar/1152


Tack på förhand :D

Av Filippa Bräutigam - 23 juli 2012 21:42

I lördags var jag och Frans barnlediga. 


Han fyllde 25 och han och JohnJohn gick på Thåström. Sedan skulle de möta upp mig i stan. Det var åtminstonde vad Frans trodde. Jag själv hade andra planer. Jag gjorde mitt allra bästa för att få ihop ett gäng värdigt en 25årsdag. och så blev det. Vi blev en skara på 12 personer som intog Neffertiti och det var riktigt trevlig.


Frans blev så väldigt nöjd med sin födelsedag och det är så härligt att det blev så bra.

Söndagen sov vi ut för att sedan åka och hämta vår dotra. Men när man väl kommer till svärföräldrarna är det ju som att vara på semester så vi fastnade där och blev bortskämda med massa mat och mys. 


Nu kom jag just hem från jobbet och måste säga att jag har ju världens flyt nu. Fick ett infall. Spelade min första tia för året och rodde hem en första vinst på bilar. Så nu sitter vi och mumsar :D

Av Filippa Bräutigam - 10 juli 2012 18:58

Idag har hela familjen bus varit iväg till mölndal och badat ventyrsbad. Nåja, äventyr är jag berädd att sätta emot men dom har en fin liten småbarnbasäng med små mini rutchkanor och spännande fontäner och där fastnade vi med Siri. Hon stormtrivdes och hade superskoj. 


Sedan tog vi oss en promenad i regnet ner mot Mölndalsbro och införskaffade ett par lagom (så lagom de kan bli på en mini som springer) gummistövlar åt fröken. Nu är hon ju då en liten skit så minsta storleken är ju i största laget men hon växer ju i dom och ut måste hon även om det regnar. Annars får både hon och mamipapi en väldigt jobbig dag. Siri gillar regn! och så får hon springa av sig. Det är ju så skönt nu när hon lärt sig resa sig upp själv efter sina fall. Nu behöver man bara på avstånd iakta och ingripa när det krisar sig ordentligt. Hon är minsann ingen bebis längre. 



Ovido - Quiz & Flashcards