min-lilla-siri

Alla inlägg under februari 2013

Av Filippa Bräutigam - 26 februari 2013 21:22

Min tok unge!

Av Filippa Bräutigam - 26 februari 2013 16:21

Frans har varit på arbetsintervju i Stenungsund! Det vore ju trevligt! Ellerhur? Idag ringde dom om en 9 månader lång utbildning som han skulle få gå för att sedan åka iväg och jobba! Lyssna noga nu! I hammerfest! Hammerfest!
I Norge, låååångt upp i Norge. Längre upp än vad som i känns mänskligt! 7000 invånare. Du skojar? Nej tack!

Av Filippa Bräutigam - 20 februari 2013 21:55

Jag satt med mina handledare idag och gick igenom min utveckling under de fyra veckor som jag varit i Hemsjukvården. Jag känner det ju tydligt själv att jag lär mig för var dag som går och det käns helt fantastiskt vad mycket jg kär mig på så kort tid.
När vi kom till en punkt som handlade om hur man samarbete med och bemöter annan vårdpersonal så berättade min handledare att idag på morgonen så hade en undersköterska på hennes avdelning kommit fram och berättat hur duktig jag var! Hur väl jag bemötte patienter och personal och vilken fantastisk sjuksköterska jag skulle bli med mitt engagemang och min kommunikationsförmåga!
Har nog aldrig fått så fina komplimanger, och att det dessutom kom från blivande medarbetare och syftade på mitt yrkesval, valet av vad jag vill syssla med hela livet.
Det kom en liten glädjetår!

Och igår kom brevet från Indien och idag mail om audition på gasten. Alldeles nyligt ännu ett godkänt tentaresultat, 90 registrerade högskolepoäng och en termin utan omtentor! Behöver jag säga att jag har flutet med mig just nu? Bara det håller i sig ett par veckor till så jag får det där jobbet också så vore det nästan för bra för att vara sant!

Nu blir det sängen! Ännu en praktik dag imorgon! Och dessutom en hemtenta att pilla med!

Av Filippa Bräutigam - 20 februari 2013 11:27

Håll alla era tunnar på att både jag och bror min gör grymme ifrån oss på audition nästa lördag! För idag kom mailet, som jag igår trodde hoppet var ute om! Mailet från gasten! Hipp hipp hurra! Adrenalinet pumpar! Tur man har en erfaren gast hemma att be om råd!

Av Filippa Bräutigam - 19 februari 2013 17:12

Oj vad länge sen det var jag skrev nu! Kör sp många och långa pass det går på praktiken nu gör att hinna skiva på hemtentan ostört i slutet av perioden.
Började skriva idag och förutom att jag är helt förvirrad över instruktionerna så går det nog bra... Tur jag har en syster till hjälp att översätta och läsa igenom! Min studie ängel!

Idag fick min bror audition till gasten! Åh vad jag är sotis, men hoppas naturligtvis att han går jobbet! Konstigt bara att man kan söka internt men att de ändå inte kallar dem i första hand. Har en känsla av att min kära Frans har något med saken att göra!

Men mitt i förvirringen, bitterheten och att jag är glad för min bror så har även jag en odelat glad nyhet! Idag kom brevet från sister Mary mercy nere i Calcutta! Dags att börja söka stipendier! Så överös mig med förslag!

Av Filippa Bräutigam - 12 februari 2013 07:16

När vi kom till dagis blev Siri förskräckt. Hon vet ju mycket väl att tidigt på morgonen är alla barn på älvan, men idag ville hon inte det, hon ville ju till sina fröknar på trollsländan!
Stackaren ville inte hå in på avdelningen utan stod istället utanför "sin" dörr och grät. Tillslut spran hon ändå in på älvan och hoppade upp i en frökens knä. Lustigt var att fröken ifråga visste inte ens vm Siri var, men hon såg la snäll ut. Fräken som skulle motivera henne att gå in på älvan verkade inte gå att lita på enligt Siri. Sötnöten!

Av Filippa Bräutigam - 12 februari 2013 07:16

När vi kom till dagis blev Siri förskräckt. Hon vet ju mycket väl att tidigt på morgonen är alla barn på älvan, men idag ville hon inte det, hon ville ju till sina fröknar på trollsländan!
Stackaren ville inte hå in på avdelningen utan stod istället utanför "sin" dörr och grät. Tillslut spran hon ändå in på älvan och hoppade upp i en frökens knä. Lustigt var att fröken ifråga visste inte ens vm Siri var, men hon såg la snäll ut. Fräken som skulle motivera henne att gå in på älvan verkade inte gå att lita på enligt Siri. Sötnöten!

Av Filippa Bräutigam - 11 februari 2013 21:36

Jaha få har jag bakat semlor ikväll samtidigt som jag hade sällskap av Cornelia och litet W. Barnen har mest varit blyga för varandra men det släppte på slutet och det blev pussar och kramar vid hemgång. Packade Justin semlorna i kylen och nu undrar jag, vad fan ska jag med dom till? Det är ju inte direkt gott med semlor. Tur att jag bara gjorde halv sats! Blir nog att ta med några till syrrorna på praktiken. Då blir dom glada!

Ovido - Quiz & Flashcards