min-lilla-siri

Alla inlägg under november 2012

Av Filippa Bräutigam - 28 november 2012 16:44

Då var vi klara med veckan uppgift i skolan! Vaser tåg sex intensiva timmar idag vilket medför ledighet imorgon! Skönt att få komma hem till familjen och mysa ikväll, Frans har hämtat kinamat och när Siri sover blir det soffmys och tända ljus!
Helt galet vilken fin familj jag har!
Jag är lyckligt lottad!

Av Filippa Bräutigam - 26 november 2012 07:35

Servar en orolig natt inatt! Först vaknade Siri och vi fick byta på henne två gånger sen blev hon sp pigg att set i princip var omöjligt att då henne att somna om. det fick bli vår säng! Där kröp hon iväg och plockade med sig lite skor som hon i 20minutrr försökte få på fötterna. Hon ville läsa bok och när vi meddelade att det var natten och på natten är lampan släkt blev hon galen.
Efter någon timma i vår säng somnade hon tillslut men det innebar inte någon skönhetssömn för mig direkt! Har drömt precis hela natten och ny känns det knappt som att jag sovit alls. Som en zombie tar jag mig till skolan och hoppas på en lugn dag!

Av Filippa Bräutigam - 25 november 2012 12:57

På väg mot vår underbara julpark! Att jobba på Liseberg nu under julmarknaden bidrar säkert även det till julstämningen som jag känner iår för första gången på väldigt många år. Det är så otroligt vackert med alla lampor! Alla små stånd som säljer marsipan och varm choklad, alla barn som skall klappa renar och hälsa på tomten! Liseberg erbjuder en sån underbar atmosfär och det är fantastiskt att få vara en del av den! Tänk att jag jobbar på en sån arbetsplats. Hos oss är barn glada! Ungdomar är glada! Vuxna är glada! Gamla är glada! Inte bara det, personalen på Liseberg är alltid glad!

Att jobba på jul på Liseberg är som att jobba i en liten tomteverkstad man känner gästernas förväntningar när det kommer och betalar sin entré. Och bäst av allt är att jag vet att folk får sina förväntningar uppfyllda! Enligt min mening så fattas det ingenting på Lisebergs julmarknad!

Kanske aningen smörigt inlägg men jag känner mig smörigt idag!

Av Filippa Bräutigam - 25 november 2012 09:43

Kanske ett konstigt inlägg såhär på morgonen men min fina emmaljunga står ju i hallen och jag funderade då på de vagnar jag haft och de som finns på marknaden!
Jag har utan tvekan hittat två vagnar som jag är stormförtjust i och tanken är att nästa barn ska åka emmaljunga nitro och buggaboo bee också.

Egentligen finns det väll ingen direkt anledning att gå och störa sig på en vagn men just denna vagnen blir bara vanligare och vanligare. Den ser ut som en cyckelstol oh liggkorgen för de små barnen är minimal. Kanske inte hade varit några större problem för våran lilla skrutta men jag har vänner vars barn jag inte kunnat föreställa mig ligga i den där korgen mer än ett par månader.
Vagnen heter stokke och tanken bakom den märkliga konstruktionen är att barnen skall sita i ögonhöjd. Visst låter det som en bra grej men fallhöjden då? Jag tänker bara att min ett och ett halv åring kan ju klättra i båda sina vagnar själv.
Jag har aldrig kört vagnen själv men cykelstolen på pinne ser ju ganska lättkörd ut om jag nu skall säga något positivt.
Faktum är att jag tycker så illa om denna designer vagn att jag nästan blir provocerad varje gång jag ser den på stan. Urfånigt men kanske hänger det ihop med priset på den också. Det går ju inte att neka att det är lite vagn för pengarna, 11000:- kan priset på denna vagn uppgå till.
För det priset får du då
-en ligdel som är lagom åt en av Siris dockor. ( framför allt nu på vintern då det är åkpåsar och overaller nertryckta i också)
- en sittdel som gör att barnet (om det sitter vänt mot dig, altså just vad konceptet bygger på) har en stolpe mellan benen som gör att de inte kan röra sig fritt.
- en varukorg som inte är värd namnet. Där i får blöjor våtservetter och ombyte plats men några varor från ICA kan du glömma.

Nu har jag altså recenserat marknadens fulaste och bland de dyraste vagnar som finns. Jag äggen ju naturligtvis inte en sådan men åsikter om den har jag!

Så går du omkring och funderar på vilken vagn du skall köpa? Här har du det perfekta provokationsobjektet.

Jag har förstått att ägarna till dessa vagnar är lika kära i dem som jag är i mina, är man ute efter något sånt här så finns det ju bara en vagn på marknaden.

Av Filippa Bräutigam - 25 november 2012 09:43

Kanske ett konstigt inlägg såhär på morgonen men min fina emmaljunga står ju i hallen och jag funderade då på de vagnar jag haft och de som finns på marknaden!
Jag har utan tvekan hittat två vagnar som jag är stormförtjust i och tanken är att nästa barn ska åka emmaljunga nitro och buggaboo bee också.

Egentligen finns det väll ingen direkt anledning att gå och störa sig på en vagn men just denna vagnen blir bara vanligare och vanligare. Den ser ut som en cyckelstol oh liggkorgen för de små barnen är minimal. Kanske inte hade varit några större problem för våran lilla skrutta men jag har vänner vars barn jag inte kunnat föreställa mig ligga i den där korgen mer än ett par månader.
Vagnen heter stokke och tanken bakom den märkliga konstruktionen är att barnen skall sita i ögonhöjd. Visst låter det som en bra grej men fallhöjden då? Jag tänker bara att min ett och ett halv åring kan ju klättra i båda sina vagnar själv.
Jag har aldrig kört vagnen själv men cykelstolen på pinne ser ju ganska lättkörd ut om jag nu skall säga något positivt.
Faktum är att jag tycker så illa om denna designer vagn att jag nästan blir provocerad varje gång jag ser den på stan. Urfånigt men kanske hänger det ihop med priset på den också. Det går ju inte att neka att det är lite vagn för pengarna, 11000:- kan priset på denna vagn uppgå till.
För det priset får du då
-en ligdel som är lagom åt en av Siris dockor. ( framför allt nu på vintern då det är åkpåsar och overaller nertryckta i också)
- en sittdel som gör att barnet (om det sitter vänt mot dig, altså just vad konceptet bygger på) har en stolpe mellan benen som gör att de inte kan röra sig fritt.
- en varukorg som inte är värd namnet. Där i får blöjor våtservetter och ombyte plats men några varor från ICA kan du glömma.

Nu har jag altså recenserat marknadens fulaste och bland de dyraste vagnar som finns. Jag äggen ju naturligtvis inte en sådan men åsikter om den har jag!

Så går du omkring och funderar på vilken vagn du skall köpa? Här har du det perfekta provokationsobjektet.

Jag har förstått att ägarna till dessa vagnar är lika kära i dem som jag är i mina, är man ute efter något sånt här så finns det ju bara en vagn på marknaden.

Av Filippa Bräutigam - 24 november 2012 21:54

Ostbricka, så mycket bättre och världens finaste Frans!

Av Filippa Bräutigam - 22 november 2012 15:49

Siri har mina gamla kläder på sig idag! Det känns lite coolt att hon har samma som jag hade för 20 år sedan!

Av Filippa Bräutigam - 22 november 2012 13:32

Jag börjar få en mer och mer komplett syhörna! Idag fick jag bytt till mig en provdocka! Man kan ändra storleken på den och allt! En äkta mannekäng! Jag är så glad att det bubblar! Till sommaren skall jag äga massa hemmasydda klänningar till mig själv också! Har dessutom bytt en gammal tavla som stått och skräpat i ett och ett halvt år mot massa fina retrotyger som jag kan sy av! Ibland leker livet altså!

Tänk er en klänning i detta påslakanstyget liksom!

Ovido - Quiz & Flashcards