min-lilla-siri

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Filippa Bräutigam - 3 april 2012 14:23

Det är så förbannat svårt att sätta rubrik när det snurrar i skallen värre än slänggungorna på Liseberg. 


Frans och pluttan är iväg till Åby och badar. Jag skulle också med men magen sa stopp så jag tänkte att jag kanske kunde å plockat iordning lite här hemma och ta det lugnt medan de är iväg och latjar. Jag har hunnit städa i badrummet, hallen, Siris rum och plockat lite lätt i vardagsrummet. Tvättmaskinn är snart klar med första laddningen och jag känner mig ganska effektiv trots att jag inte känner mig hundra. 


Så damp det ner ett paket i brevlådan för en stund sedan. Som jag väntat på detta tyg och jag vill bara sätta axen i det med en gång. Vill hävda att sådana mysiga överraskningar kan få det onda att försvinna för en stund. 


 


Igår sydde jag två mössor åt Siri! Nu är de ute på vit men nr hon kommit hem skall jag fota och lägga upp dem. Jag blev supernöjd med båda, en lite tjockare och en tunn vårmössa.


Dessutom så är det min första "arbetsdag" imorgon. Jag skall på ett infomöte och det skall bli roligt. Jag är ju lite spänd inför det nya jobbet såklart. Men jag vet ju att jag kommer vara awsome.


Nu åter till plockandet och pillandet.  

Ovido - Quiz & Flashcards