min-lilla-siri

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av Filippa Bräutigam - 22 juli 2011 19:45

Jag kan inte fatta att sånt kan hända! Nån jävla dåre i Norge har åkt ut till en ö där AUF en systerorganisation till SSU höll sommarläger för över 600 unga socialdemokrater och skjutit 25-30 ungdomar! Dessutom kan det vara samma person eller organisation som sprängde en bomb intill regeringsbyggnaden. 

Vad har gått snett i huvudet på denna dåre?

Mina tankar går till Norge och de drabbade och deras anhöriga.

Jag känner djup sorg för det som hänt.


Man har själv så många minnen av sådana där läger, dom skall vara roliga och utvecklande. Träffa andra ungdomar med samma politiska övertygelse, ha roligt , leka lekar och diskutera politik med likasinnade.


Jag är övertygad om att den eller de skyldiga kommer att hittas och få lida för vad de gjort.


  Som ung, som socialdemokrat och som människa sörjer jag med Norge idag!

Ovido - Quiz & Flashcards