min-lilla-siri

Alla inlägg den 30 juni 2012

Av Filippa Bräutigam - 30 juni 2012 23:08

<object width="400" height="224" ><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="movie" value="http://www.facebook.com/v/10151036198421558" /><embed src="http://www.facebook.com/v/10151036198421558" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="400" height="224"></embed></object>


Denna film filmades dagen efter midsommar. Rätt vad det var skäpte Siri på alla försiktighetsspärrar och gjorde vad hon så länge egentligen kunnat. Nu springer hon långa svängar innan hon vilar de små benen och hon börjar nog känna sig ganska säker ser det ut som. Som förälder så blir man ju en stor smula stolt och tåren i ögat komer tillbaka.


Sedan jag blev mamma så har jag blivit så oerhört blödig. Säkerligen helt ändamålsenligt men det känns så ogripbart att något kan uppsluka ens hela värld på det sätt som dessa små gör. Att man påverkas så att även de minsta små framsteg kan orsaka en så  oändlig stolthet. Nu syftar jag inte på just att hon går, det är ju helt enormt. (som sagt) Men Siri kan nu svara vad kossan, ormen, hunden,, katten, hästen, lammet och fåret säger. det är ju inte illa. Varje gång hon lär sig något nytt så exploderar man av stolthet likt ett fyrverkeri.


Fina lilla Siri!



Av Filippa Bräutigam - 30 juni 2012 00:17

Vad mer finns det egentligen att tillägga?


Jag har världens finaste barn och bästaste mannen man kan önska sig. Varför jag nu skall skryta om det vet jag inte men ibland måste man få göra det. 



Denna fina låt lade Helena upp på FB idag och tillägnade den lilla Siri. 


Blivit en hel del bakat idag, bottnar till trtorna är klara och imorgon eftermidda skall de slängas ihop. 

Ovido - Quiz & Flashcards