min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 7 maj 2012

Barnmisshandel!

Av Filippa Bräutigam - 7 maj 2012 22:14

Blodet kokar i mig! Jag blir så arg att jag skakar och när jag rinde polisen för ungefär en timme sedan kände jag halsen stockas upp som av en stor potatis. Tårarna tryckte i ögonlocken. Stackar lilla barn!


Ut på gräsmattan kommer en man ut med en liten skrutt under armen. Den lille var enligt min uppskattning någonstans runt två år. Pappan daskar ner honom i marken och skriker åt det lilla barnet. Riktigt argskriker, på en tvååring "försvinn härifrån jag vill inte se dig!" Barnet tittar på pappan och börjar långsamt att gå mot honom. Varpå pappan igen skriker åt barnet  "försvinn sa jag... jag orkar fan inte med dig". Pappan vänder sig om och går tillbaka in i lägenheten där det sitter ett helt gäng med vuxna människor som alla väljer att inte agera! 

Jag stod kvar. Ville gå fram och tala vett i pappan (inte tala, skrika). Men en människa som beter sig så mot sitt barn, vad skulle han göra mot mig? Så jag stod kvar. I tre väldigt långa minuter gick det förvirrade lilla barnet bortåt, bort från huset. Sen kommer storebror springandes och lyfter upp honom. Storebror var nog sisådär tio år gammal. 


Jag skulle ha ringt polisen med en gång. Men det tog sådan tid innan jag funnit mig. Behövde råd från andra och stöd innan jag ringde. Polisen i andra ändan tog lika illa vid sig som jag. Hon förstod mig och att det tagit sådan tid för mig att samla mig. Vill ju fortfarande inte tro på vad jag sett. 

Hon sa att det var bra att jag ringde. Imorgon ska jag ringa till socialtjänsten. Barnen far ju illa. för att citera en vän "Tänk vad barnet kan få gå igenom bakom stängda dörrar om pappan uppträder på det sättet bland folk!". Vill inte ens tänka på det. 



 
 
Helena Larsdotter

Helena Larsdotter

8 maj 2012 09:20

Jag vet att det förekommer mycket våld i samhället.Anledningarna är många. Men att vi som ser och misstänker något inte agerar är oförsvarbart. Vi måste det!
Du gjorde det! Och Du gjorde det bra.Man kan inte låta bli att tänka på dessa barn. Även storebror har det säkert svårt. Hoppas de får hjälp! <3

http://URL

 
Petra

Petra

11 juni 2012 11:33

Hej fina Filippa!

Fy vilken hemsk upplevelse! Fruktansvärt att barn ska råka så illa ut..ja man blir både arg och väldigt ledsen! Jag hade tänkt som du,bra att du ringde!

Tänker på er och lilla Siri! Ha det gott!
Kram
Petra/doulan

http://www.doulan.bloggplatsen.se

 
Emil, 22 och tvåbarnsfar i November

Emil, 22 och tvåbarnsfar i November

7 augusti 2012 17:41

FY HELEVETE RENT UT SAGT !! förlåt för mitt språk. Men jag hade genast gått ut till den den killen/gubben och tagit ett allvarligt snacka med honom och gett honom ett och annat. Så där gör man verkligen inte, absolut inte mot barn och så. Jag blir fan både arg och jätte ledsen då jag läste detta .. fy fan !!
Men men .. Kika jätte gärna in på min blogg, är far till en 21mån kille som heter Elias och i november blir han storebror och jag tvårbarnsfar till en lite dotter/lillasyster. http://mittlivsompappa.bloggplatsen.se

http://mittlivsompappa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards