min-lilla-siri

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Filippa Bräutigam - 1 februari 2012 21:59

Pling!


Klockan är tio på kvällen och dörrklockan ringer. Inte porttelefonen utan på dörren. Jag är ju en ganska feg skit så redan där blir jag en smula rädd och väntar på att Frans ska komma ut ur köket och öppna. Han tittar i kikhålet. POLISEN?! Vad nu? När polisen står utanför dörren så är man inte så kaxig. Kände mig som skurken. Tydligen hade någon ringt och anmält ett lägenhetsgräl. Och de hade hävdat att de bodde i vår lägenhet. Men ingen av oss har varken ringt eller hört något gräl. 


Nu sitter jag lätt panikslagen och väntar ner pulsen. 

Av Filippa Bräutigam - 1 februari 2012 10:03

Siri har feber. Jag undrar om det är den där hörntanden som ser ut att vilja komma ut och se ljuset eller oom det bara är den där envetna förkylningen. Nu har hon hostat ett tag men i övrig verkar ju förkylningen vara borta. Fisen är på gott humör och verkar inte vara särskillt påverkad trots att hon inatt hade 39 grader. Har hon feber även imorgon får det bli vårdcentralen men är ganska övertygad om att det inte är någon fara. 


Siri har lärt sig vinka! Igår satt vi med syster och åt på Jensens och där satt hon och vinkade åt sig själv. Rätt lustigt såg det ut och det tyckte även hon. Det är läskigt att allt alltid händer samtidigt.


Idag tror jag att vi ska ta det ganska lugnt. Jag skall snart stoppa ner Siri i vagnen och gå för att hämta ut några paket. Sen skall vi ta en långpromenad hade jag tänkt, men eller utan sällskap, det återstår att se. 

Ovido - Quiz & Flashcards