min-lilla-siri

Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Filippa Bräutigam - 11 februari 2012 21:38

www.myselfandus.tumblr.com 


Detta är en blogg för livsnjutare eller de som vill bli! Ta en titt och följ råden :D

Av Filippa Bräutigam - 11 februari 2012 19:44

Nu har jag just 3 maträtter åt siri på tillagning. Det skall blikötfärssås och pasta, morots och broccoli timbal och en kycklinggryta med potatis. Jag har tröttnat något fruktansvärt på de färdiga burkarna och jag kan säga att det har Siri också. Imorgon planerar jag att koka fiskbullar också men jag lyckades koka sönder en omgång och dessutom saknas det nu potatismjöl i skåpet. Jag har hittills lyckats fylla två diskmaskiner under kvällen och fler lär det bli. Rivgärn och mixrar, kastruller och tallrikar. När jag lagar mat så växer diskbergen i en rasande fart.


Idag var vi på trippel 1-års kalas för Seth, Wilma och Signe. Oj vad barnen höll lådan! Sandra hade slängt ihop en URGOD smörgåstårta på morgonen och dessutom gjort en jättefin tårta till jubilarerna. Efter en stund så blev alla barnen trötta och vi stack iväg på en liten promenad så Siri fick sova en stund innan babysimmet. 

Idag var avslutning på Siris andra simkurs, nu har hon två simmärken. Krabban och nu grodan. 


Klockan är nio och Siri ligger här på golvet intill och vrålar. Hon är på ovanligt gott humör och ligger och leker med pappa. Mina fina! 

Ovido - Quiz & Flashcards