min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Resume

Av Filippa Bräutigam - 25 november 2011 11:59

Jisses! Har nu inte bloggat på en vecka! Främst eftersom mmina bekymmer med magen har gjort livet allmänt pytom och jag har helt enkelt inte orkat. 


I vart fall så löste det ju sig med symaskinen tillsist och jag blev färdig med barnvagns dekorationerna. 

 

Kanske inte det snyggaste jag lyckats åstadkomma men ganska sött ändå tycker jag! 


I Lördags var vi och badade med Siri på morgonen. På min egnaste dag så var det Frans tur att simma. Frans dök med Siri och det blev ett par lyckade försök och ett katastrofalt överslag. Siri vill gärna köra sin "korvpose" även under dyk och det blir lite proroblematiskt att undvika överslag och kallsupar då. 


När badet var klart var det snabba puckar hem och slänga ihop en tårta eftersom jag skulle bjuda på lite fika till mina födelsedagsgäter. I normal fall så kör jag ju inte på färdiga bottnar men denna gången så fick det bli så och tårtan blev ju helt okej trots eldorados tråkiga tårtbottnar. Dessutom gjorde jag nog för första gången någonsin inte på tok för mycket tårta. När alla gäster gått låg det enbart en liten skämsbit kvar på fatet. Den där biten som ingen vågar ta eftersom man inte vill ta "tabberas på tårtkalaset" för att citera en viss Lindgren. 

Tårtan blev bye the way den snyggaste tårtan jag lyckats åstadkomma. Jag har nog lärt mig spritsa nu, kanske! Om inte annat så hade jag en jekla tur när jag skulle spritsa denna tårtan. Tyvärr blev det inte några bilder på tårtan innan den försvann men jag har några kvar att bjuda på födelsedagsfika så då kanske jag kan lyckas med en lika snygg! 

Ett litet ammatör tipps för tårtbaket, blanda i kakao i vaniljkrämen så blir det inte så fruktansvärt sött.Tanken hade aldrig slagit mig innan men det blev väldans lyckat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards