min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Resume

Av Filippa Bräutigam - 25 november 2011 16:43

Måndag börjar bra, bortser man från att min mage näst intill tar kål på mig så var dagen bra. Siri började dagen med att snurra ett varv från rygg till mage Och hon var nog minst lika förvånad som jag. Sen gjorde hon inget annat hela förmiddagen än att försöka komma underfund med hur hon hade gjort det där egentligen. Efter några timmar fick hon in knycken och nu är det som att hon inte kan sluta. Dessutom förflyttar hon sig genom att rulla. Idag var hon ute efter Lasse igen som låg på sängkanten. Hon la in sin högsta växel och rullade ett, två och tre varv och högg tag i pälsen. Tur att hon har en mor som är med i svängarna och hjälpte stackars Lasse från pälsmarodören med en gång.

Som om det inte räcker med att rackaren rullar, hon hittade dessutom sina fötter idag. När jag var i högsta hugg med att försöka få en rullning på film så suger hon tag i foten. 


<object width="320" height="240" ><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="movie" value="http://www.facebook.com/v/10150374530929007" /><embed src="http://www.facebook.com/v/10150374530929007" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="320" height="240"></embed></object>


Ber om ursäkt för flåset i bakgrunden. 


På tisdag var det dags för bad igen, ett återbad som vi fick eftersom Siri hade ögoninflammation andra simtillfället. Jag trotsade min mage och hoppade ner i bassängen med pärlan! Det är helt klart en bättre tid för Siri att bada mitt på dagen! Hon var som en solstråle och skrattade och tjöt högt! Hon är ett förnöjt litet barn! Men badet som vi har på Lördagar är ju då Siri egentligen borde vilja somna om och det är inte helt lyckat. Nästa kurs kommer att vara halv tre på Lördagar och jag är helt övertygad om att hon kommer tycka om badet ännu bättre då. 

På vägen hem gick vi förbi en tattuerare. Jag har i år och dagar snackat om att tattuera foten så nu gav Frans mig det i födelsedagspresent! Vi som knappt ger varandra presenter. an ville ge mig en tid på Torsdag redan. "Shit" Jag hade räknat med en månads väntetid. Tillslut blev det en tid till fredag (idag). 


 


När vi kommer hem ser vi dessutom att båda Siris framtänder är på väg. Och dom kikar nog ut vilken dag som helst, stackaren.   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards