min-lilla-siri

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Filippa Bräutigam - 4 februari 2013 19:53

Nu är bröllopet avklarat! Fint blev det och knappt någon kind var torr efter ceremonin som var kombinerat bröllop och dop!
Fredagskvällen åkte jag rakt från praktik till lokalen i Mölndal även om raka vägen inte riktigt blev RAKA vägen (tack för vägbeskrivningen älskade syster).
Fniss, men sväng vänster, eller höger kanske... Nej vänster sen direkt höger och sen kommer ett stort träd, sväng upp för backen där.... Var inte direkt den tydligare vägbeskrivningen jag fått.
Väl framme skulle marsipanen kavlas. I lokalen var så när nollgradigt det går att komma inomhus tror jag! Marsipanen var hård som sten och efter många timmars kavlande så var mina triceps brännande.
Tårtorna och bordsplaceringarna var klara runt ett på natten och när vi kom hem slocknade vi på ett kick. Morgonen bar med sig tidig uppstigning med sminkning och håruppsättning!
Iväg till kyrkan för vigsel och dop och sedan raka vägen till lokalen! Intensivt och vi kom hem vid tolv med två små! Albin stackaren var snorig så han knappt fick luft på natten. Detta ledde till ledset barn och ännu en natt med för lite sömn. På förmiddagen drog vi iväg till Landvetter med två barn. Båda barnen var som däckade efter kvällens dansande och pratande med människor... De sov som stockar i evigheter!

Efter två nätters dålig sömn och en veckas stressande så kom dock migränen som ett brev på posten. Tråkigt slut på helgen. När vi kom hem duschade jag och skulle visst gå och vila lite och vaknade halv sju imorse. Tolv timmars sömn senare var jag fortfarande trött och efter en dag på praktiken är huvudvärken sådär lurande bakom ögonen och det blir nog en tidig kväll med förhoppning om att migränen inte återkommer

Ovido - Quiz & Flashcards