min-lilla-siri

Alla inlägg den 20 december 2012

Av Filippa Bräutigam - 20 december 2012 16:28

I den mån Göteborg nu är en "stor" stad så måste jag hävda att jag stortrivs i sorstan!
Här finns en rytm (åtminstone dagtid) en puls, ett tempo...
I söndags var vi ute och Frans chef (läs föredetta chef) påpekade vid fyra på natten att Göteborgs storstadspuls är så gott som obefintlig, och så är det ju faktiskt.
Men Göteborg är just lagomt! Nära till allt och fullt med möjligheter!
I Stockholm känner jag mig stressad och på landet blir jag uttråkad. Här finns stränder vid sjöar, klippor vid hav, skog och betong, här fins shopping och turism... variationer i oändlighet!
Tänk att jobba på Nordens största nöje, bara det liksom!
Tänk att bli bjuden på glögg på Centralstationen, tänk att möta människor med variation som vågar vara vad dom ät och är just det.
Visst finns i storstadens folkmassor folk som inte vågar visa vem de är, storstaden kan ju i sig bidra till ett rått klimat. Men så upplever jag inte Göteborg! Naturligtvis i skolor, men över lag är Göteborg en trevlig glad och positiv stad! Vill aldrig flytta här ifrån!
Detta skriver jag kanske bara förvä att göra er trygga med att jag kommer hem igen från min norrlandssemester. Tro mig, jag gillar avkopplingen men efter dessa tio dagar kommer jag älska att va hemma igen!

Av Filippa Bräutigam - 20 december 2012 07:38

Skulle gått på Lisebergs kaninfest igår. Köpte biljett i söndags och har ändå känt mig ganska taggad! Men så flög det ur huvudet och jag kommer på det först klockan tio. Var redo att åka iväg men då somnar man i inväntande på svar från kollega... Oooops, är man gammal då eller? Men nu är jag i alla fall pigg och utvilad för veckans enda föreläsning.

Ovido - Quiz & Flashcards