min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Cash

Av Filippa Bräutigam - 21 mars 2013 07:47

För tre månader sedan lämnade jag in ett hittegods till polisen... eller ja, polisen kom hem till mig och hämtade. Det var en ganska rejäl bunt med sedlar. Jag var rätt skärrad och rädd, tänk om det var någon skummis som tappat och sett mig plocka upp!? När polisen gått satt jag och grinade en stund i soffan. Nu blir jag överfallen nästa gång jag går ut var min första tanke! Frans sa att jag var larvig, kanske jag var också men det var ju trots allt inte han som hittat en jätte rulle med sedlar!
Jag frågade poliserna vad som skulle hända med pengarna och på dem lät det som att de typ skulle tillfalla polisen eller förstöras om inte ägaren dök upp. Whaaaat?! Det lät ju sådär! Men igår ringde jag och frågade om mitt hittegods hittat hem. Det hade det inte gjort! Så inom några dagar skall jag få ett uthämtningskvitto på posten och då är pengarna mina! Herregud! Då blir det party! Eller nej, det blir ett rejält bidrag i bröllopskassan eller indienkassan! Inte helt fel!

Det lönar sig att vara ärlig! Nu kan jag ta emot pengarna utan dåligt samvete, även om folk tyckte jag var galen som inte behöll pengarna från början så känns det så skönt att veta att jag gjorde allt rätt och ändå blev rikare i slutändan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards