min-lilla-siri

Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Filippa Bräutigam - 21 mars 2013 07:47

För tre månader sedan lämnade jag in ett hittegods till polisen... eller ja, polisen kom hem till mig och hämtade. Det var en ganska rejäl bunt med sedlar. Jag var rätt skärrad och rädd, tänk om det var någon skummis som tappat och sett mig plocka upp!? När polisen gått satt jag och grinade en stund i soffan. Nu blir jag överfallen nästa gång jag går ut var min första tanke! Frans sa att jag var larvig, kanske jag var också men det var ju trots allt inte han som hittat en jätte rulle med sedlar!
Jag frågade poliserna vad som skulle hända med pengarna och på dem lät det som att de typ skulle tillfalla polisen eller förstöras om inte ägaren dök upp. Whaaaat?! Det lät ju sådär! Men igår ringde jag och frågade om mitt hittegods hittat hem. Det hade det inte gjort! Så inom några dagar skall jag få ett uthämtningskvitto på posten och då är pengarna mina! Herregud! Då blir det party! Eller nej, det blir ett rejält bidrag i bröllopskassan eller indienkassan! Inte helt fel!

Det lönar sig att vara ärlig! Nu kan jag ta emot pengarna utan dåligt samvete, även om folk tyckte jag var galen som inte behöll pengarna från början så känns det så skönt att veta att jag gjorde allt rätt och ändå blev rikare i slutändan!

Ovido - Quiz & Flashcards