min-lilla-siri

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Filippa Bräutigam - 4 april 2013 10:36

"Intervjun" som mer var information om arbetsuppgifterna och lite annat smått och gott resulterade i att min blivande chef informerade mig om att jag med 99% säkerhet fått jobbet. Det enda som kvarstod var att hon ville ringa min referens.

"Var det svårt att hitta hit"
"Nej jag har varit här förut"
"Jaha?"
"Ja jag har själv förlösts här"
"Jaha!!!!! Då har du erfarenhet av både förlossning och amning då?"
"Ja det har jag"
"Men det stod det inget om i ditt cv"

Haha, nej inget jag brukar skriva, så är jag en Hejjare på amning också.

Efter det verkade det i alla fall som att min chef to be redan bestämt sig. Inte en fråga ställde hon och två timmar efter avtalat klockslag var mötet genomfört, referens kontaktad och jag anställd!

För bra för att vara sant! Hög som ett hus!

Av Filippa Bräutigam - 4 april 2013 08:05

Om ni någon gång skall hålla tummar och tår för mig så är det NU! Är på väg mot förlossningen och mitt livs arbetsintervju. Trodde nog aldrig i mitt liv att jag skulle ha sån tur att bli kallad på intervju men nu r det ju bara skicklighet som kan ge mig jobbet! Jag är så nervös att jag knappt kan sitta still. Bäst att varva ner tror jag bestämt.

Tänk att få den möjligheten att jobba precis på det ställe man drömmer om att jobba en dag när man är fördig utbildad! Få en inblick i verksamheten och få vara med att vara ett stöd för förlösande kvinnor och deras partner och vara en hjälpande hand för barnmorskorna. Tänk om det verkligen blir mitt! Ryser!

Ovido - Quiz & Flashcards