min-lilla-siri

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Filippa Bräutigam - 9 april 2013 09:57

Förra veckan började Frans och jag med träningen igen, den har blivit bortprioriterad efter praktik och exjobb. Men nu är vi igång igen och vi tänker två dagar i veckan till en början. Sen får vi se om vi utökar.

Och igår kom äntligen resultatet på hemtentan, godkänt! Trodde defenitivt att jag skulle behöva göra någon form av komplettering men det behövdes visst inte. Skönt! Psykiatri kursen är igång och det känns något ryngre nu under teoridelen än vad jag hade trott och hoppats, undr hur praktiken ska gå men det är ju en senare fråga.
Att ha anhöriga med psykisk ohälsa gör att det känns ganska olustigt att läsa om spännbänkar, tvångsmedicinering och isolering. Inte heller känns det jätte roligt att läsa om psykofarmakas biverkningar eller ens verkningsmeckanism. Men jag grejar detta också sen behöver jag inte tänka på psykiatrin mer, bara en period jag skall ta mig igenom. Jag får tänka på hur bra året gått hittills och att det får kännas jobbigt ibland.

Ovido - Quiz & Flashcards