min-lilla-siri

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Filippa Bräutigam - 5 december 2011 21:45

Idag har jag äntligen fått inslagen all kola som jag kokade härom dagen. !30 kolor blev det tillslut och nu är jag bra trött på att knyta knutar. 

Dessutom kom julkorten som vi beställt idag och jag har suttit och skrivit tills jag fått skrivkramp. Och då är det långt över halva korthögen kvar! Jobbigt det där med jul! Skämt och sido, det är ju alltid mysigt när julkorten börjar dimpa ner i brevlådan och den fröjden vill man ju även ge andra! Så det är bara till att skriva.

Men när Frans hade hämtat ut paketet med julkorten på posten så blev det lite av en besvikelse! Jag soom trodde det var mina fina garner som kommit, så var det bara en låda med kuvert och kort! Jag får hålla ut några dagar till med garnerna helt enkelt. Dessutom så har jag två ärmar kvar att sticka på koftan åt Siri innan jag får ge mig på det nya projektet i alla fall.


Idag var jag på IKEA med Maida, en av mammorna från min BVC föräldragrupp. Det var väldans mysigt och Jag hade åtminstone väldigt kul! Tror jag att Maida hade också! Hennes lille Elmas är bara sex dagar yngre än Siri och jag och Maida är dessutom jämngamla. <imorgon är det föräldragrupp med BVC gruppen så får vi se om det kanske blir en powerwalk på Hisingen efteråt. Är det så fint väder som det varit idag så blir det garanterat en sväng i alla fall.


Nu skall vi börja göra natten här och det är en del att fixa innan läggdags, så nu får jag se till att sätta igång!

Ovido - Quiz & Flashcards