min-lilla-siri

Alla inlägg den 24 december 2011

Av Filippa Bräutigam - 24 december 2011 15:00

Nu sitter vi i Piteå hos Frans syster och firar jul!


Hoppas att alla andra har en underbart mysig kväll med mycket julgodis och en och annan julklapp!


 

God Jul önskar Lill-nissan!

Av Filippa Bräutigam - 24 december 2011 12:20

Sitter här i det stora huset i norr. Utanför fönstret ligger snön och det är galet vilke julstämning man kan få med hjälp av lite vitt puder. I torsdags kom vi upp med flyget och när vi klev av planet så uppenbarade sig ett helt nytt land. I Umeå var det elva min.

Siri klarade flygturen med bravur och somnade strax innan första yftet och sov så got som hela den etaappen. Vid mellanlandningen vaknade hon och när vi sedan lyfte igen så somnade hon om. Det var helt i onödan  som jag oroade mig för lock i de små öronen för hon var helt oberörd. 

Sedan vi kom fram så har farmor och farfar fått klämma rejält på Siri och jag och Frans har till och med fått ta oss en sväng med sparken medan farmor passade sovande lillskrutt. Jag blev som ett barn på julafton när vi kom och jag såg sparken utanför dörren. Det har alltid varit en såndär "gör innan du dör" -grej för mig! Och tänk att det var lika roligt som jag föreställt mig! 


Snart skall vi iväg till Frans syster för julfirande. Mysigt skall det bli!



Ovido - Quiz & Flashcards