min-lilla-siri

Alla inlägg den 19 december 2011

Av Filippa Bräutigam - 19 december 2011 15:00

Vi hade beslutat oss för att i år ska vi inte köpa så väldans mycket julklappar. Jag skulle istälet koka knäck, göra praliner och "slänga ihop" lite kola. Alla dessa sysslor är ju sådant som jag brukar glra till jul men aldrig i dessa kvantiteter. Jag har ungefär 10 personer att pyssla ihop något till och det tar faktiskt en stund.

Jag hade inte trott at det skulle ta riktigt så lång tid men det är ju tur att man tycker det är roligt. Det är bara lite krångligt att få tiden att räcka till när man även har 6 månaders att ta hand om! 


Nu tömde jag skåpen på det sista och resultatet blev en tredjedels sats knäck och en halv sats praliner. Snart kommer bror med en beställning för att fortsätta kokandet och pysslandet. Nu är det dubbelsats knäck och två omgångar praliner på G så får vi se om jag hinner med något imorgon också. Även om jag inte är världens julfanatisker så får jag medge att julmaten och pysslandet som följer med julen har jag svårt att låtabli.


Oj där damp julposten ner i brevlådan! En liten present från assistansbolaget där man är anställd! Det är ju alltid roligt! Fick även en påse välling från semper. Tänk att min skrutt ska få börja med välling! Jag hoppas ju på att hon skall tycka om det så att jag så smått kan börja avveckla amningen. Hur enkelt och mysigt det än må vara så är det ju enklare när Frans kan ha henne utan att hon skall skrika efter bröstet.



Ovido - Quiz & Flashcards