min-lilla-siri

Alla inlägg den 30 december 2011

Av Filippa Bräutigam - 30 december 2011 11:09

Vi har haft det mysigt här uppe i norr, med snö och familjemys. Om man bortser från en snabbt övergången magsjuka så har vi bara njutit av avslappningen som veckan har fört med sig. Farmor och farfar har haft Siri på armen och roat henne långa stunder medan vi har gjort sådant man inte får göra ostört annars. En så enkel sak som att få äta utan avbrott är mer än bara lite skönt. Vi har ju dessutom fått ta en sväng med sparken och suttit en stund i husets bastu. Även om jag inte är bastu-fantast så var det mysigt att vara jag och Frans en stund! Nu har man nya krafter och skall nog utan problem klara Siris numer krånglande nätter fortsatt ett tag framöver också. Hon har nämligen sedan ett tag tillbaka fått för sig att efter två timmars sömn är det dags att vakna igen. 


Julafton var mysig och firades hemma hos Frans syster med familj. Efter att husets 2 och ett halvt åring börjat öppna paketen under granen lite på måfå helt på egenhand då han gav upp hoppat om en tomte så fick det improviseras. Tomtedräkt var nämligen inget som någon tänkt på. vi tryckte ner Frans i min jacka satte på ett skärp och innanför jackan fick han en vit hårig matta till skägg.Det var en fröjd för ögat vill jag lova. Max anade ingenting och satt under hela tomtebesöket och vinkade och sa "heeeeee tonte". 


På juldagen blev vi magsjuka men det var snabbt över. Vi har mest tagit det lugnt men har hunnit med att träffa några av Frans Piteå vänner innan det idag blir dags för hemfärd. I eftermiddag tar vi tåget för att tjugo timmar senare anlända till Göteborgs central.  Vi har med en matsäck utan dess like. Svärföräldrarna vill att vi skall ha mat så det räcker i flera dygn, "ifall det händer något med tåget". Jag vill inte det skall hända något med tåget! Jag hoppas bara att det skall flyta på utan problem så att vi kommer hem och kan fira nyår med Sandras familj. En av de fina mammorna i mamma maffian.  



Föresten så köpte vi visst ett Wii igår. Så det kan gå. Nu äger alltså hushållet ett TTVV-spel tillslut i alla fall. 

Ovido - Quiz & Flashcards