min-lilla-siri

Alla inlägg den 14 december 2011

Av Filippa Bräutigam - 14 december 2011 22:12

Igår var det Lucia och Siri har varit på sitt första "luciatåg". Vi mötte upp mamma-maffian som av någon anledning aldrig tycks bli komplett, igår var vi en man kort.  Göeborgs luciakandidater sjöng ungefär 3,5 låt inne i nordstan och det hela kan anses som en stor flopp! Siri somnade men de andra barnen var pigga och glada. Efter lussetåget gick vi ner till Pizza Hut och åt lunchbuffé. Siri och Wilma kom igång rejält, de klämde och kände på varandra och sen hade de en liten vråååååål-battle. Siri körde sitt karaktäristiska morrande och gapande och Wilma körde knutte vrålet och spände musklerna. Söta ungar! Det är så roligt att se hur Siri börjar hävda sig mer och interagera med de andra. Tidigare har hon ju inte haft så mycket utbyte av alla mammaträffar men nu är det något helt annat. 


Efter lunchande så begav vi oss bort mot de rökskadade affärerna i Nordstan och tok-REA-shoppade. B ville inte åka rulltrappa så hon begav sig hem medan jag S och C plogade oss fram bland nedfallna kläder och berg av galgar. Folk betedde sig helt enkelt som djur. Efter en dryg timma i affären så insåg S att hunden väntade på att bli kissad och med tanke på att det var en dryg timma för att få betala så gav även hon upp. C började efter dryga två timmar att krokna men vi lyckades hålla ångan uppe. Visst gjorde man sina kap, det var 60% REA på allt! Även rea-plaggen. När vi väl ställde oss i kön var C än en gång bara måttligt road och var påväg att gå upp men med lite lätt övertalning så stannade hon och vilka fynd det blev!

Jag köpte tre plagg för 272:- ordinarie pris hade varit  på 1300:-. Får ju lov att säga att jag är nöjd. 


Idag har varit en slappar dag, Frans skulle dock iväg en sväng med bilen och hade lyckas dra på sig två böter på samma plats. Tur att han använde den idag annars hade det nog blivit fler. 


Så kvällen slutade ju sisådär men var gör det om hundra år? Inte mycket!



Mina två största kärlekar i livet!  


Sen blev det en liten snyftupplevelse när jag kollade på nyfödd bilder på Siri. Tänk att man glömmer hur små dom är. Att hin var liten vet jag ju men snuffs vad små dom är. 

Ovido - Quiz & Flashcards