min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Chockad!

Av Filippa Bräutigam - 21 december 2012 15:12

Det hände igen! Egentligen var det ju bara en fråga om när. Detta lär ju inte heller varit den sista gången!


Siri skulle på BVC inspektion och allt gick bra! Siri följer sina kurvor och ligger som tidigare en kurva under både på längd och vikt. Huvudet är också som tidigare en size för stort, tror jag det så mycket som hon går plats med där inne! Siri kan nu skilja på och peka ut säkert 30 djur och något sånär namnge dessa även om det inte låter just som vindskupor uttala dem! Känguru, Camel, haj, fisk, igelkott hör alla till hennes nya repertoar.
Dessutom skulle Siri vaccineras, denna gång mot mässlingen, påssjuka och röda hund. Det gick INTE bra!
Siri skrek och skrek och jag kunde se det komma, krampen! Skit också! Känner mig fortfarande skärrad även om läkaren gått igenom hela ungen och konstaterat att allt ät bra och testat allt man kan testa... Siris sköterska följde med till vårdcentralen och vi ock träda en läkare så gott som med en gång! Servon var värst med denna krampen var att hon inte vaknade till och skrek när hon väl fick luft igen, hon blev alldeles slapp i kroppen och somnade. Då fick jag den riktiga paniken! Det kändes inte bra att hon inte vaknade!
Men allt gick va och även om jag en och en halv timma senare fortfarande känner mig skärrad så et jag att allt är ok! Nu ska jag bara försöka samla mig såpass att jag kan görs ett bra jobb. Liseberg om 20 minuter!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards