min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Sjukvården, dottern och bakning!

Av Filippa Bräutigam - 3 december 2011 23:21

Först och främst, vad är det för sjukvård vi har i Sverige! Det är lätt att bli irriterad när man har fått dras med elak magi i nära 10 år. Visst magar är svåra men jag har ju nekats gastroscpi i Göteborg i många år. Förra året fick jag en gastroscopi från akuten i Norrköping och sen har det rullat på. Läkarna där hävdar att de kan se vad som är felet och att det går att åtgäda med en enkel titthålsoperation. Väl hemma i Göteborg motsätter sig läkarna detta och verkar hävda att detta fel inte är orsaken till mina stundtals outhärdliga smärtor! Dom vill nu helt plötsligt göra EN NY gastroskopi. Första december åker jag dit efter att fått en kallelse. Väl där säger de i receptionen att jag inte har någon tid. Efter en del gnäbb åker jag med bebis och barnvakt hem igen. Dagen efter får jag ett brev på posten "du har avbokat/uteblivit från din undersökning". Helt seriöst, de vill ju att jag skall få behålla skiten som stundtals gör mig helt apatisk eller låter mig vråla som ett tortyroffer i veckor. Det tycks ju så i alla fall. Hyggligt! Jag är så upp över öronen förbannad!


Så till lite roligare läsning. Siris tänder är ju ett återkommande ämne! Nu har hon tre, en liten framis kikade lite blygsamt fram. Dessutom så har ju min lilla prinsessa just avslutat sin första simkurs. Idag kom hon hem med sitt första simmärke nämligen krabban. Nästa vecka börjar Grodan som är kurs nr2. Den kommer vi gå i en simhall nära oss och då får både jag och Frans vara med i vattnet, Det skall bli mysigt.


När vi kom hem så började jag med ett lussebullebak och lite kolakokning eftersom Julen ju nalkas med stormsteg. hundra kolor är nu inslagna i cellofan med ett litet snöre om och än en gång undrar jag var jag får sådana idiotiska idéer ifrån. Det tog inte bara en liten stund och jag har dessutom en massa kola kvar som jag inte orkade slå in. Den får gå in i kylen och göras något kreativt med en annan dag.  Imorgon är det andra advent och det skall firas på Gasten på Liseberg. Dit skall lussebullarna. Sedan skall jag lämna Siri åt min syster som kommer till att bli Siris första barnvakt. Det känns spänt att se hur det skall gå. Det får till att gå bra för jag skall praktisera på Gasten och det skall bli så roligt. Jag hoppas verkligen att Siri är snäll mot moster och inte blir allt för ledsen när mamma och pappa är borta.    

Det skall nog gå bra! Moster har ju fått knodden  att le förut!

 
 
Ingen bild

Helena Larsdotter

5 december 2011 07:27

Ja här fick jag ju läsa om Gasten och allt. Hoppas Du inte ger Dej ang. magsmärtorna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards