min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Bror har kommit hem!

Av Filippa Bräutigam - 16 december 2011 23:58

Idag kom min bror hem. Tidigare än väntat dessutom. Han ringde på dörren med lussebullar i morse och yr i mössan var det bara till att gå upp. Fina bror! Sen åkte vi efter att ha matat mitt matvrak till barn (en hel burk spagethi med köttfärssås och en halv burk päron och mango)  in till stan och tog en runda. Efter en stund träffade jag upp min fina vän Erika och vi strosade runt lite i nordstan. Okej nu kommer gnäll så vill du inte läsa om det så hoppa några rader. JÄVLA MÄNNISKOR som ska till att lägga sig i! Siri grät, trött som hon faktiskt blir ibland även hon. Vi gick runt för att få henne att somna. Och jag som känner mitt barn ganska bra vid detta laget vet att hon somnar lättast om man ganska kraftigt gungar vagnen medan man går. Då går det förbi någon J***A idiot rent ut sagt och smäller r sig "där går någon som inte vet hur man vaggar sitt barn". Vad sa du? Jag råkar nog veta typ en miljon bättre en den bruden hur mitt barn vill bli vaggat. Det var dessutom inte någon äldre mamma med "tusen" års erfarenhet utan någon liten jävla flickspoling på jag skulle tippa 17-18 år. ARHG!


Så då fick jag sagt det!

I övrigt hade vi väldigt trevligt och jag fick handlat lite smågrejer till julklapparna och Erika fyndade en ny vinterjacka på "brand Rean".


Jag och bror mötte sedan upp och åkte hem och käkade nachotallrikar. Smarrigt! Sedan blev det pyssel kväll med lussekattsbak och pralinkok. Pralinerna fick idag en mörkchoklad och hallon fyllning. Naturligtvis blev det smarrigt och sen var det sena natten och dags för bror att ta sig hem till hammarkullen och nana. Siri somnade så sött vid nio och jag och Frans har suttit mittemot varandra vid köksbordet halv utslagna bådatvå. Frans är ledig nu! Ledig i en månad! I en hel måånad ska vi kunna ägna oss åt familjen utan att studierna stör! Välförtjänt!


     

 
 
Ingen bild

Helena Larsdotter

18 december 2011 16:42

Så underbart att ni får vara hemma tillsammans alla tre nu-och att Anton är hemma. Blir så nyfiken på Dina godisar. Har Du något som Du gillar extra mycket? Min dotter Sara vill att jag gör lite godis och tar med till Stockholm.Knäck och någon marsipan med choklad tänkte jag-men Dina praliner. Hur gör Du dem?

Filippa Bräutigam

19 december 2011 14:34

Jag har pralinformar, det är inte svårt men tar sin lilla stund. Det som kan vara lite klurigt är att tempurera chokladen. I ena omgången har jag Kolasås som jag gör genom att koka en konserv med kondenseradmjölk i lite över en timma, Den ska vara ganska seg. sedan hade jag i en skvätt doodleys och vispade ihop det lite med elvisp. I andrasatsen kör jag en chokladganache med hallon. Värm grädde häll över hackad blockchoklad och i med hallonsylt.. SUPERSMARRIGT

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards