min-lilla-siri

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Filippa Bräutigam - 1 november 2012 13:59

Vetskapen om att jag kommer komma hem när Siri sover gör att jag längtar galet mycket efter henne. Det blir i princip noll umgänge med henne de dagar jag är i skolan. Det var samma sak igår. Jag får dåligt smavete fast jag jobbar kvar såhär länge i skolan för att kunna vara med henne de dagar jag har egna studier. Jag måste ku se till att få tillräckligt många pluggtimmar och det är inte så lätt.

De är helt galet mycket som vi skall lära oss denna kursen och jag är redan orolig för hur det ska gå.

Av Filippa Bräutigam - 1 november 2012 07:28

Det är ju helt underbart när man faktiskt får lov att sova. Igen har Siri sovit hela natten. Hon vaknade först när min klocka just ringt. Dessa nätter med ostörd sömn är helt ovärderliga. Jag känner redan när jag vaknar efter en sån natt att allt känd så mycket lättare. Och det är välkommet. Arbetsbördan i kursen som vi läser nu är enorm. Jag satt till halv tolv igår och skrev på vårt patientfall. Vi måste skaffa oss en så oerhört bred kunskap. Det är intressant men väldigt tidskrävande, därför önskar jag fler sånna här nätter. Gärna hur många som helst!
Tack Siri för att du är sp förstående ;)

Ovido - Quiz & Flashcards