min-lilla-siri

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Filippa Bräutigam - 21 november 2012 16:43

Nu är jg på väg hem från lövgördet igen där kaggar varit och hämtat massa fina presenter till Siri som vänliga människor lämnat till världens underbaraste kvinna som sedan lägger massor av tid och energi på att skänka dom vidare. Idag har jag hämtat en två små väskor till Siri. Lite böcker vilket är hur bra som helst då hon börjat tröttna på de vi Hr. Jag har dessutom fått en sparris, moccasiner och underbara Ulla skickade med lite extra leksaker till Siri. Förra veckan fick Siri en trehjuling med lite retrokänsla, helt bedårande liten cykel! Dessutom har jag fått en plast gran som kommer levererad till dörren. hon är en riktig vardagshjälte! Fantastisk kvinna!

Av Filippa Bräutigam - 21 november 2012 13:07

Det är sällan jag shoppar något. Kan ju ha att göra med att jag i te begriper mig på att köpa saker utan användningsområde eller som man kanske inte kommer att använda. Jg imponeras alltid av de oftast tjejer som lyckad shoppa till sig tio påsar under en dag på stan och sitter där på bussen med fyra kvartdratmeter påsar. Inget för mig! Visst kan jag hå in och kika i affärer men oftast anser jagade dör sakerna man gärna skulle haft som onödiga och låter då bli. Men när det kommer till tyger, bakgrejor och pyssel då får jag svårt att hejda mig!
Det är bara då jag kan förstå vilka kickar folk kan få av shopping! Först då som jag på riktigt kan se att det där med att äga massa saker som kanske inte har ett klockrent användningsområde just nu kan ge något. Jag älskar (okej kanske inte älskar men tycker hemskt mycket om)tyger! Idag hämtade jag tre meter som jag i födelsedagspresent fick beställa från Tyskland! De är så fina att jag smäller av lite och hade gärna köpt några förr meter av varje men tre meter var det sagt och så fick det bli! Det är ju allt annat än billigt med tyg. Som vanligt börjar hjärnan snurra så fort jag får ett tyg i handen. Vad skall jag knåpa ihop av detta!? Svamparna skall nog få bli en klänning men det får vänta några veckor, till jullovet!

Ovido - Quiz & Flashcards