min-lilla-siri

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Filippa Bräutigam - 9 november 2012 07:24

Siri lät bli att sova på hela dagen igår. Gick runt i tre timmar med henne i vagnen utan att hon lyckades somna.

När vi sedan kom hem var hon på gott humör till fem. Då blev det kinkigt och tillslut somnade hon nästan sittande i fans knä just innan middagen. Men då var det tur att vi fick besök på kvällen. Siri fick ny energi, orkade äta och bjöd på en riktig show! Ja vem får inte energi av Johnsan liksom?

Efter maten var det bums i säng och hon somnade innan hon ens hunnit äta upp vällingen. Min spontana tanke var att nu skulle hon sova som en stock fram till morgonen. Men karvade fel, kan ju ha berott på att hon inte drack upp sin välling, eller så var hon för trött för att sova. Men jösses vilken orolig natt det blev! När vi gick och la oss lyfte jag över Siri till oss med en gång, annars skulle vi ju få springa hela natten. Det var vi inte så sugna på! Men klängigare natt har vi nog inte haft någonsin. Siri vill ligga mår mig på natten. Helst PÅ mig. Helst skall hon också ligga och gunga lite PÅ MIG. Frans blir aldrig utsatt för detta utan det är bara mig hon "gosar" med såhär på nätterna. Jag vill ju inte låta gnällig men et är INTE mysigt! Jag blir helt slut. Nu är det skola till fem och ikväll blir det spelkväll med lite lisebergare. Det blir mys! Hoppas på en lugn skoldag och att jag kan somna på bussen hem så jag får lite nya krafter! Just nu går jag runt och sover!

Ovido - Quiz & Flashcards