min-lilla-siri

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Filippa Bräutigam - 6 november 2012 23:43

Ont i magen gör det att behöva sitta och titta på tv. "Utgången är osäker" "det är fortfarande mycket jämnt"

Jag begriper inte hur någon kan kalla sig för republikan. Hur fungerar människor? Hur kan man argumentera för? Det känns så uråldrigt för mig!

Jag tror dock att han vinner! Som jag förstått det så har det sett ut som att han lederna rätt delstater och så får han sitta i fyra år till!

Skönt att jag tränat och är trött i kroppen, nu måste jag gå och lägga mig. Jag hade inte klarat av att se på räkningen! Jag smäller av bara av att lyssna på debatterna! Håll nu timmarna för Guds skull! Jordens undergång är nära pm republikanerna får regera igen!

Av Filippa Bräutigam - 6 november 2012 21:39

På gymmet går det bara framåt. Jag blir förvånad över hur mycket jag orkar. Frans är en bra pt, en snäll en. Bara glada hjarrop trots att jag kanske ibland inte riktigt förtjänar dem. Jag är ganska klen. Och dessutom är jag en av de där typerna som bara ger upp, säger att jag inte orkar och inte tar i ordentligt. Men nu jävlar händer det grejer. Kanske för att en klasskamrat frågade om jag var gravid härom dagen. Galet det kan bli ( han hävdar att det var för att jag satt med händerna på magen). Kanske för att bevisa något för mig själv. Men ärligt så har jag aldrig varit i sämre form. Kanske har bättre kondis än jag haft innan men stark är jag tanig tusan inte! Vi jobbar på det! Och känner som sagt förbättringar efter varje pass. Ugh!

Av Filippa Bräutigam - 6 november 2012 17:34

Alla dessa tentaresultat har gett mig massa ny energi. Dessutom klarade jag dagens mini-examination. Två medicinska frågor på ämnet KOL. Bra att man fått energireserven påfylld för när Siri sover blir set barnvakt och ännu ett gympass.

Förbannat skönt känns allt nu!

Av Filippa Bräutigam - 6 november 2012 15:49

Det är för bra för att vara sant! Två godkända tentor på en och samma dag!

En av tentorn var den som spökat för så många, läkemedelsräkningen! Hundra procent rätt. 100%!

Även läkemedelsräkningen gick som en dans! Det flyter på så himla bra nu!

Är i ett lätt chocktillstånd just nu!
Glädjerus.se

Av Filippa Bräutigam - 6 november 2012 09:15

Idag är det Gustav Adolfs dagen! Idag skall man äta bakelser! Va jag för så sent som ett år fick veta är att det är mina Bräutigam släktingar som skapade den ursprungliga bakelsen. De vann visst en tävling med denna bakelse för en herrans massa år sedan.
Idag kan den ju se ut på oändligt många sätt men originalet är ju ändå alltid bäst!

Av Filippa Bräutigam - 6 november 2012 08:52

Hurra! Godkänd i farmakologin! Nu är det bara läkemedelsräkningen kvar att få rättad!
Känns som att den hör terminen flyter på så bra! Skönt att klara dessa tuffa kurserna i första försöket när resterande av terminen är så tidskrävande.

73% blev godkända på tentan så vi var ju ganska grymma hela klassen! Grattis till oss och lycka till för er som får omtenta!

Av Filippa Bräutigam - 6 november 2012 07:19

Satte mig just på bussen och slänger upp ena benet över det andra. Ops! Jag gick visst i gegga upp till knävecket när jag lämnade Siri på dagis igår. Kanske skulle krypa till tåget så det ser ut som att det var tänkt så.

Ovido - Quiz & Flashcards