min-lilla-siri

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Filippa Bräutigam - 14 september 2011 22:12

Dagen började men en sovmorgon, när jag vaknade vid nio så sov Siri och jag fick slita upp henne ur sängen och kasta ner henne i vagnen för nu skulle vi in till stan med Bianca, Sandra och Sofie med bebisar för att se på barnvagnsbio. Filmen hette Midnatt i Paris och var faktiskt väldigt mysig, kanske var det alla bebisar och stämningen i salongen som gjorde det kanske var det den något slummiga filmen, jag vet inte men jag vill göra det IGEN och igen och igen!

Efter bion åkte jag och Siri till Siris mormorsmormor och såg till att hon fick pizza , kaffe och smörgåsar i sig. Man vet aldrig hur hon äter när hon är själv, troligtvis inte alls. Mamma är på besök i helgen och hon kom dit lite senare, det gjorde även hjärtat som cyklade till Mölndal och tillbaka efter att hac yklat till skolan idag! Bra jobbat! Han satsar på att slopa månadskortet denna månaden.

Siri visade upp sina nya kunskaper, igår (på sin 11 veckors dag) höll hon uppe huvudet själv för första gången, hon är lite sen med det där för hon har lite för stort huvud för den lilla kroppen hon har. Men det kanske växer ikapp, eller inte. Hon har igår och idag dessutom gått med på att ligga på mage mer än två minuter i sträck, något som aldrig hänt tidigare.

Dessutom har Siri kommit på sin första lek, hon leker indian...


  ...vill minnas att min lillkusin även han var tidig med just denna leken, kanske är en populär lek hos dom små.

Ovido - Quiz & Flashcards