min-lilla-siri

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Filippa Bräutigam - 18 september 2011 22:33


  Min fina lilla prinsessa!

Av Filippa Bräutigam - 18 september 2011 16:27

Har ju inte berättat om Siris andra konsert i ordningen. Hon var på Håkan Hellström i fredags och det gick kalasbra till en början men vi fick gå mitt i för att amma. Men Visst är han grym! Tokbra!

 

Av Filippa Bräutigam - 18 september 2011 14:32

För ungefär fyra och en halv vecka sen fick Siri en "förkylningsblåsa" på tandköttet. Hon var kinkig och ville inte äta ordentligt. jag tittade i munnen på henne och där nere på tandköttet till höger satt där en fuling. Farmor tandläkaren berättade att dom brukar torka ut på en vecka. Efter fjorton dagar var vi hemma hos svärföräldrarna igen och när jag sa att den var kvar konstaterade vi att det var märkligt. Men farmor reflekterade över att Siri dreglade mycket "skall du redan få tänder? Det vore nog rekord!". Vi skrattade lite åt tanken sen lämnade vi det. men förra helgen började vi verkligen undra vad det där lilla i munnen var eftersom den verkligen inte ville försvinna! När vi ringde svärmor sa hon att det kunde vara en vårta, små barn kan tydligen få det och då skulle den behöva skäras bort! Ingen skär i min Siri! Jag blev naturligtvis genast nojig.

Men när hon kom hit idag och tittade på knölen visade det sig att det inte var någon blåsa och ingen vårta. En tand(!!!!!). "Jag tycker allt att det känns som emalj. Det är en tand". Jisses! det förklarar ju en hel del av allt kink och gnäll.


    Där är den lilla bissingen.   Bild på hur duktigt hon kan hålla huvudet själv nu.   Lika muntra båda två.

Ovido - Quiz & Flashcards