min-lilla-siri

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Filippa Bräutigam - 5 januari 2012 19:00

Siri och papi busar :)

Mina skatter!



 

Av Filippa Bräutigam - 5 januari 2012 16:51

Idag kom Siris halsband! Smycket är helt otroligt vackert! Blödig som man är får man ju en liten tår i ögonvrån! Siris farmor och farfar, fastrar Henrietta, Anna-Lena och Johanna, hennes farbror Rikard, mormor, gammelmormor och mormorsmormor har alla lagt pengar till detta smycke. 


'

Det blev ju helt sanslöst fint!


Orginalavtrycken fick man tillbaka om man skulle vilja beställa något mer. När jag jobbar och är rik och Siri                                                kanske har ett syskon skall jag ha dem om halsen båda två. 

Av Filippa Bräutigam - 5 januari 2012 12:15

Att Siri paserat halvåret är för mig helt ofattbart. Hon är nyfiken och framåt och en sån glad liten prick. Om man ser tillbaka på vad hon lärt sig under de här sex månaderna så är det svårt att begripa vad hon lyckats trycka in. I dagarna har hon börjat förståsig på sin gåstol och även om vi ännu inte har en skenande bebis så tar hon sig fram och utforskar allt möjligt. Nu står hon bredvid pappa på golvet och hjälper honm bygga ihop en köksmöbel. Hon jagar mer än gärna katten och speglar sig med jämna mellanrum i ungnsluckan. 


Igår var vi på BVC och läkaren var mer än nöjd med Siris utveckling dock med vissa invändningar. Hennes vikt är låg! Inte jätte  låg men ändå tillräckligt låg för att läkaren skall rynka på näsan, vecka pannan och se bedrövad ut. -Vad får hon för mat? Fick god lust att svara att hon inte får någon mat men istället redogjorde jag för en matglad bebbes födointag. Vilket är rätt stort anser jag. Men vi skulle visst öka fett innehållet i maten. Använder redan rapsolja men trots det gnällde läkaren vidare. Siri är inte bara en lättviktare, hon är ju en liten kortis också och jag oroar mig inte över hennes vikt. Ja hon är ju en liten spink men hon har väl ärvt sin pappas ämnesomsättning helt enkelt och jag tänker inte känna mig som en usel förälder för att hon inte lägger på sig ett kilo i månaden.



 

                                           För hon är ju inte alls farligt lik sin papi! 


 

                                                                     Upptäcktsfärd


 

                                   Siri och Bosse är behjälpliga när Frans har problem i bygget!

Av Filippa Bräutigam - 5 januari 2012 09:45

 

Siri var nyårsfin. 


                                     

Rödmule i norrlandskylan                      Siri borstar sina tänder själv. 

Ovido - Quiz & Flashcards