min-lilla-siri

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Filippa Bräutigam - 8 januari 2012 00:35

Jag är minst sagt imponerad över vad det där spelet lyckas med. Jag har nu tränat i minst en timma i en veckas tid och jag har gått ner vå kilo på vågen. Nu står det i spelet att det kan diffa ett kilo från dag till dag pågrund av små förändringar i kroppen men det borde ju i så fall innebära att jag gått ner minst ett kilo på en vecka. Eller rättare sagt sex dagar. Det som är så bra med att träna med hjälp av ett TV spel är nog att det är så oberoende av vad klockan är. Jag tränar (spelar) helt enkelt när Siri sover varje kväll. Frans han leker mest men gör även ett försök att återfå den muskulösa hydda som han anser sig ha tappat under de tre år som vi kännt varandra. kan ju tillägga att jag tycker han är finfin oavsett om han är några kilo lättare än då. Oboy, det är just i dagarna tre år sedan jag och Frans träffades på den där chatten mitt i natten och det klickade direkt. 


Oj nu får jag nog bya ämne blev ju helt i extas när jag insåg detta. Så var det. Där skrev han till mig på den oseriösaste av chatter under namnet "seriös-kille". Jo men visst tänkte jag, Men vi chattade i timmar och verkade inte kunna slita oss från datorn någon av oss. I veckor så var det såhär vi höll på hela nätterna. Väntade på att den andra skulle komma in och sen hade vi konversationer som aldrig tog slut. Om allt mellan himmel och gjord. Klyschigt må hända men jag skrattade och grät och började tycka hemskt mycket om den där figuren bakom ett tangentbord någonstans. Att vi skulle ses var ju inte på tanken. Jag gjorde helt enkelt inte sånt. Internet dejtar var helt enkelt bara inte my cup of tea. 

Så kom den där dagen när vi chattat i två månader och Frans någonstans på vägen lyckats få ur mig mitt telefonnummer och vi även hade börjat smsa. Vi var båda ute och min syster Sassa puschade lite extra just den kvällen på att jag helt enkelt skulle träffa honom. Utan Sassa (oändligt tack) så hade vi nog inte setts, åtminstone inte där och då och då vet man ju aldrig hur det hade slutat. Risk för ännu en klyscha men kärlek vid första ögonkastet. Kanske inte räknas eftersom jag måste erkänna att jag hade pirr i magen redan innan vi setts men det var ju på ett annat vis. Vi skulle ju aldrig ses och det visst jag ju. Men oj så fel man kan ha! Och oj vad glad jag är för det idag! Sedan sågs vi igen dagen därpå. Och sen spann det vidare. Efter ytterligare två månader den 1a maj för 2 och ett halvt år sedan blev vi ett par (det som inte finns på fb finns ju inte). 


Älskar min fina Frans helt oändligt!  

Ovido - Quiz & Flashcards