min-lilla-siri

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Filippa Bräutigam - 14 januari 2012 23:31

Jag skall nu låta er läsa mitt personligabrev. Detta brevet skickade jag till Liseberg och det resulterade i en första arbetsintervju. Dom är nog lika tokiga som jag. 



Om du åker över till Hisingen kan du få chansen att se mig, men det garanterar jag inte. Ser du däremot någon med barnvagn, så kan det vara jag. Inte i barnvagnen, för där ligger min dotter Siri. Det är jag som brukar köra runt henne. Oftast till någon hantverksaffär eller någon annanstans där de säljer pyssel. När jag sedan kommer hem sätter jag mig och virkar, stickar, klipper med saxen, limmar med limstiftet eller bakar.


Om det var för 15-20 år sedan, skulle du ha hittat mig i Mölndal istället. Där brukade jag busa med mina syskon, Gabriella och Anton, oftast på någon lekplats. Som de allra flesta skolpliktigade jag mig i några år och sedan hamnade jag på gymnasiet. Gymnasiet låg i Stenungssund, där läste jag en naturvetenskaplig utbildning med estisk profilering. Jag fick blanda teorin med drama vilket passade mig precis. Efter studenten sommaren 2009 började jag att ta tåget till Trollhättan varje dag där de tränade blivande sjuksköterskor.


Ett år av tågresande blev nog och jag tog en paus i studierna för att jobba ett tag. Med tidigare erfarenheter från att jobba som butiksbiträde, började jag att jobba i en ICA-butik under sommaren 2010. Sedan var mina planer att jag skulle lära mig göra kaffe. Dom anställde mig på Condeco på Avenyn och oj vad jag kan brygga kaffe. När Siri sedan började växa sig stor i min mage fick jag lämna diskbergen på Avenyn och gå hem.


Nu är det dags för Siris pappa att byta blöjor på dagarna. Eftersom jag vet att han lämnar ett tomrum efter sig på ert gedigna hotell Gasten så tänkte jag börja jobba hos er.  Så ha det bra så ses vi förhoppningsvis till sommaren.


Ovido - Quiz & Flashcards