min-lilla-siri

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Filippa Bräutigam - 29 januari 2012 19:16

En veckas bloggtorka. Jag vet inte hur många gånger under denna vecka jag suttit här. "Skapa inlägg" men orden vill inte komma ut. Fingrarna har vilat helt stilla på de svarta tangenterna och allt som snurrar i huvudet stannar där. Kanske har det varit just det att det varit för mycket. För snurrigt och förvirrat.


Har i alla fall umgåtts en hel del med mammorna i maffian i veckan. Många långa spontanträffar och pappor har även de hängt med. Det är intensiva träffar nu när de små får härja fritt blir det mycket spring. Vi var på lek och buslandet och klättrade runt med de små i de stora området och de största barnen tjöt av skratt när det åktes jätteruchkanor, Siri skrattade mer när åket var över. Men det märks att det är en cool tjej vi har att göra med. Hon är inte rädd för något och tar för sig allt mer. Nu är hon VERKLIGEN en i gänget. 


Men hela veckan har det som varit mest i fokus i mitt huvud varit på det där hemska som hände i måndags. Inte mig, men som hämtat ur ett CSI avsnitt. Fick höra en så sjuk historia om hur polisen förföljde och häktade, låste in och lät sitta. Han är ju lika oskyldig som jag och är nu på fri fot men hur är det möjligt. I ett dygn satt han inlåst i liten cell med madrass. Drömde en hel del den natten. Kan inte fatta hur man kan må så bra efter den behandlingen. Tuff kille!

Ovido - Quiz & Flashcards