min-lilla-siri

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Filippa Bräutigam - 9 oktober 2012 22:09

Ja! Jag är ju för det medta ganska spontan och impulsiv men när jag på tisdag kväll utan särskild anledning att fira ställer mig och bakar en tårta? Är det helt normalt? Dessutom skapade det ert litet problem, vem skall äta tårtan?
Jag hoppas att Frans är sugen för kg är det då inte! Ville ju bara öva mina tårtbakarskills. Nu står den där och står.

Det blev hallongrädde och chokladmousse fyllning. Fick ju bli av det vi hade hemma :)

Kanske skall jag fira att läkemedelskursen inte alls ve sådär svår som jag trodde. Sätta ett ljus i tårtan och önska nig en godkänd tentamen...

Eller så går jag och lägger mig och hoppas på besök av tårtasugna imorgon.

Natti

Av Filippa Bräutigam - 9 oktober 2012 16:02

Börjar kännas helt okej med läkemedelsberäkningen redan efter andra dagen. Mitt största hot är nog tentaångesten och om jag låter mig distraheras. Det hänger mest på fokus och noggrannhet. Om jag sitter fokusera och läser frågorna noga skall jag inte kugga. Men jag är inte allt för hård mot mig själv. Det krävs ju fortfarande alla rätt och får jag göra om en gång så mår det vara hänt.

Jag har gjort en övningstenta idag och det var bara ett par tal som jag inte fick rätt på och de var slarvfel.

Bring it on!

Av Filippa Bräutigam - 9 oktober 2012 10:02

Gick just in och kikade på min egen blogg. (shit, är man självupptagen då eller) Jag inser att alla tre inlägg jag skrev igår mystiskt har försvunnit! vad hände där liksom?

Av Filippa Bräutigam - 9 oktober 2012 09:43

Lämnade Siri på dagis nu. Hon har inte varit där sedan i fredags och idag syntes inte Benjamin till heller. Hon blev alldeles förstörd när jag gick. Och det blir ju jag också! Imorgon skall hon dessutom äta på dagis, då blir det längre stund och jobbigare för mamma. Säkert inte jobbigare för Siri dock och det känns ju skönt. Vet att hon säkert lekte innan jag hunnit öppna ytterdörren men när hon blir så ledsen är det jobbigt att lämna! Önskar man kunde sitta som en liten osynlig fluga på väggen en stund, det hade varit skönt!

Ovido - Quiz & Flashcards