min-lilla-siri

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Filippa Bräutigam - 29 oktober 2012 19:26

Sedär mina tänder var tydligen "superfina" och "välskötta" man bugar och bockar. Dessutom har jag fri tandvård ett år till! Det lönar sig att vara 90a och bo i Göteborg! Troligen är det gratis att gå till tandläkaren för mig tills jag fyller 25. Tack sossarna!

Av Filippa Bräutigam - 29 oktober 2012 15:50

Jag la för ett tag sedan upp ett inlägg på min facebook om men förtörd paj. 


Ett försök att md en liten glimt i ögat berätta om en broccolipaj helt plötsligt blev ett halvkilo ost tjockare när min karl ställde sig vid spisen medan jag nattade Siri. 


Tydligen så har folk i allmänhet valt att tolka det som att jag hade ett behov av att kränka Frans och la upp detta på facebook som någonslags redogörelse för hur usel han var. 


Problemet med facebook är ju att man inte kan läsa sig till tonläget i folks inlägg och i och med det inte alltid kan utlläsa vad som huvudsakliga avsikten är. Här hemma skrattade vi gott åt det lilla missödet en stund och det gö vi fortfarande. Men det känns ganska olustigt att folk i min omgivning (vare sig de känner mig bra eller mindre bra) tydligen valt att tolka detta som något som det inte var. 


De som känner varandra snackar tydligen om det och jag framställs som elak. Om man kan välja att läsa saker på olika sätt så känns det ganska otrevligt att det verkar som alla valt att läsa det på samma. Och det skadar ju inte att fråga om sammanhanget... 


Nu vet jag att jag är den dominanta i vårt förhållande men det gör mig inte per automatik till den elaka men ibland känns det som folk tror det om mig och det gö mig ledsen. Hade jag varit elak mot Frans så kan jag lova att vi inte varit där vi är idag. Och om man nu misstänker det så kan man ju börja med att slänga ut en fråga. 



Av Filippa Bräutigam - 29 oktober 2012 15:35

Leendes går jag av bussen. En äldre man i enligt min uppfattning 70års åldern satt just om sken som en sol på bussen. Redan då han gick på lade jag märke till vad glad han var, söt farbror tänkte jag. Sedan reser han sig för en dam som såg ut att vara bra mycket yngre än honom. När han står där målar han med paraplyspetsen ett hjärta på golvet!

Sprudlande av energi var gubben! Och han snålade inte med den utan spred den till alla runt om!

Av Filippa Bräutigam - 29 oktober 2012 10:49

Sitter på föreläsning inför våra kommande patientfallsanalyser. Intressant ämne men vi har tre föreläsare som helt uppenbart INTE tycker om varandra!

Väldigt jobbigt att se på. Känns stundtals som att de mobbar varandra. Vuxna människor som står framför hundra personer och hugger på varandra, trycker ner varandra och är rent elaka.
Jag vet inte vart jag skall titta och fokus på föreläsningen finns det ingen kvar. Jag vill rinna ner genom golvet och försvinna! Jag skäms å deras vägnar! Vad göra?

Av Filippa Bräutigam - 29 oktober 2012 07:30

Nu bär det iväg till skolan, skönt att veta att nästa tenta dröjer. Har varit ganska tufft med tre tentor på tre veckor. Även om min känsla är att jag klarade alla tre så vet man ju inte. Idag skall jag i alla fall hämta ut nr ett i ordningen, den som jag kände mig mest trygg med. Nu känner jag mig inte så trygg längre. Läskigt är det!

Ovido - Quiz & Flashcards