min-lilla-siri

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Filippa Bräutigam - 24 oktober 2012 16:51

Hur sött det än är när Siri lär sig att sjunga med till TV programmen eller avsnitten till mumin så känns det som det blivit lite mycket av den varan på sista tiden.
Så idag frågade jag Siri om hon ville baka istället, och det ville hon!
Nu har hon smakat på mjöl, socker och vaniljsocker. Hon har hjälpt mig räkna och blanda, hon är visst en mästare på det där med bakning. Och naturligtvis fick hon slicka smeten från redskapen när vi var klara, det hör ju till!
Mycket nöjd blev hon och det var en mysig liten familjestund. Det gör vi garanterat om! Många gånger!

Fick förklarat för mig härom dagen att detta både är NO och matte, benen dåså! Då är det ju super att baka!

Av Filippa Bräutigam - 24 oktober 2012 13:31

Sitter på tåget och försöker räkna lite. Men jag kan inte sluta titta ut genom fönstret. Jag förundras över hur vacker vår natur är på hösten. Skogen får så många färg nyanser.

Drömmer mig bort en stund istället!

Av Filippa Bräutigam - 24 oktober 2012 12:13

Nu har jag gjort två övningstentor och hur noga jag än försöker vara så kan jag bara inte sluta göra slarvfel! Jag blir arg på mig själv! 100% rätt är fan inte lätt! Eftersom matten är så lätt blir jag så vansinnigt irriterad på mig själv när jag får fel.

Vad gör jag?! FOKUS!

Ovido - Quiz & Flashcards