min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Flytet

Av Filippa Bräutigam - 20 november 2012 22:22

Denna terminen har ju gått oförskämt bra för mig! Helt obehindrat flyter jag igenom utbildningen och det känns fantastiskt då jag tidigare mött en hel del motgångar. Med fyra godkända examinationer denna terminen börjar jag känna mig smått oslagbar!
För Frans går det också bra! Han har ordnat ex-jobb i Norge, inte alla som får göra sitt examensarbete för ett oljebolag. Han har visserligen kuggat sin enda tenta någonsin men det beror ju på att Siri inte hade dagis förens en och en halv månad in på kursen, lite svårt att ta igen. Även om Frans trodde han skulle greja det, han må vara smart men han är ju trots allt inte Einstein! Resultaten han uppnått hittills väger upp den lilla missen. Dessutom har han nu för andra året i rad fått stipendium för goda studieresultat så nog är han duktig alltid, lite som en chock kom det då de tidigare räknat fel på hans snitt etta och meddelat att han inte fick något stipendium. Ikväll satt han och kollade kontot och undrade varifrån alla pengar kom, då låg de där iaf. Ibland lönar det att ifrågasätta. Uppenbarligen hade de ju gjort fel och det tackar vi för.

Nu är det sängen och jag får tagga ner en smula om jag ska kunna somna. Men man blir ju glad när man känner att livet för en gångs skull inte jävlas med en!

:)

 
 
Ingen bild

Helena Larsdotter

20 november 2012 22:47

Underbart att det flyter på för Dej! Och er lilla prinsessa blir stor och klarar mer och mer själv. Visst är det fantastiskt med barnen! Mitt barnbarn fyller 6 år nu. Det har gått så otroligt fort...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards