min-lilla-siri

Alla inlägg under december 2012

Av Filippa Bräutigam - 14 december 2012 09:53

Jag dyker ner i min garderob och Siri springer iväg.

Fääöääääädiiijjj!
Är du färdig Siri?
Jaaaoooaaao




Siri redo för utflykt!

Av Filippa Bräutigam - 14 december 2012 08:29

Siri har begripit vad jag har minsportbh till. Hon har suttit en lång stund och satt på, tagit av, satt på, tagit av. Vem vet snart kanske man kan få henne att klä på sig själv på morgonen! Fast det är nog bara önsketänkande med tanke på resultatet av morgonens övningar.

Av Filippa Bräutigam - 13 december 2012 15:46

Idag har vi besök från min bästaste John! Han och Siri sitter och tittar på youtube och undrar vem som har roligast! Snart kommer Frans em med avokado och då skall hör göras avokadosorbet! Omnomnom!
Detta skall tillredas i min nya glassmaskinen som jag fått skänkt! Ingen sån där liten Pluttis utan en riktig stor en!

Av Filippa Bräutigam - 13 december 2012 08:48

Idag är det lucia! Siris "första" riktiga lucia med lussebulle till frukost och tomtedräkt på. Precis som det ska vara på lucia.

Nu är jag på väg mot förskolan, de skall ha lucia tåg och bjuda på pepparkakor som barnen bakat själva!
Bakterierna dör ju i ugnen så här skall ätas!

Glad lucia på er!!! Eller vad man nu säger...

Av Filippa Bräutigam - 12 december 2012 14:24

Har inte kunnat träna på över en vecka eftersom Siri varit sjuk. Men bu skall vi ge oss på det igen! Han en känsla av att det kommer vara tungt idag!

Är inte alls sugen men det spelar ingen roll! När jag väl fått upp flåset och har byggt lite muskler kommer ju träningen bli roligare det vet jag men just nu hör det ont. Rackarns ont gör det!

Av Filippa Bräutigam - 12 december 2012 12:52

När man äntligen tagit ansats mot tvättstugan som vi använt vid två tillfällen tidigare så händer det...

Vi har lite dubkuddar som måste tvättas. Jag har änvönt husets tvättstuga en gång tidigare och detta skulle altså bli den andra. Jag tar mina tre kuddar och letar upp tennisbollarna. Slänger på mig kläderna och kånkar iväg. När jag väl kommer till tvättstugan så inser jag att torktumlaren inte fungerar! Inte sp men det är ju bara för att vi själva inte äger någon torktumlare som jag var tvungen att ta mig dit från början. Tänkte att torrmet är nog bättre än inget, får bara se till att fluffa till ofta sp dunet inte klumpar sig! Tro då fan att torkrumet inte heller fungerar! Tur att jag aldrig hann slänga kuddarna i tvätten! då hade vi haft tre Jättefina dubkuddar förstörda... Tack stena fastigheter för att ni älskar att jävlas med mig!

Av Filippa Bräutigam - 12 december 2012 11:33

Hade svårt att ta mig ut sängen imorse, migrän känningar och jag orkade bara omtenta mig till skolan. Valde istället att plugga hemma och det var nog ett klokt beslut! Jag inser att jag har galet mycket att göra och tentan är bara en månad bort! Man vill ju helst slippa plugga i jul så då får man lägga i femman redan nu!

Av Filippa Bräutigam - 11 december 2012 18:02

Nejlikor i apelsiner är väll inte direkt ett pyssel som får mina pysselhönder att go nuts. Inte heller min högra hjärnhalva börjar att spinna på tanken att trycka in stinkande pinnar i en frukt som ju såhär års smakar som allra godast!
Men när Frans igår var och handlade och med ett stort, ett STORT leende berättade att nu kunde jag julpyssla med Siri och pekade på fruktskålen... Då kan jag inte låta bli att tycka det är gulligt och naturligtvis har vi pysslat idag! Siri har ett mig nejlikor och "hjälpt" mig trycka i dom.

Nu hänger två apelsiner i förstört och kan inte låta bli att tycka att det är sådär uppenbart juligt och mysigt!

Nu äter Siri en nybakad lussebulle och tittar på pingu. Jag slår in de sista julklapparna!

Mysigaste livet!

Och jag vet att gardinernabinte är Särskillt juliga, det blir att investera i nästa år :)

Ovido - Quiz & Flashcards