min-lilla-siri

Alla inlägg under december 2012

Av Filippa Bräutigam - 10 december 2012 16:07

Var på Scandinavium igår och såg Ricky gervais. Det var så förbannat roligt att man vid flera tillfällen fick ont i magen och skratta så man tappade andan. Dessutom varder en för mig okänd komiker som inledde kvällen doc Brown. Han hade en något annorlunda stil, han kallade sig själv "doc Brown, The rapist" och då inte rapist som i att anfalla oskyldiga på stan utan rapist som i "gansgsta". Han var helt fenomenal och det är vansinnigt skönt att få skratta ibland! I två timmar satt man och skrattade konstant. Ändå så har dessa komiker en seriös och viktig underton och ett budskap i sin komik! Det är viktigt tycker jag! Falkenbergs humor tilltalar mig inte alls!

Detta var helt underbart! Mysig kväll med Frans och hans syskon!

En riktig uppladdning såhär i vintermörkret!

Av Filippa Bräutigam - 7 december 2012 10:50

Siri har kommit på en helt ny lek! Väldigt roligt är det tydligen att klämma sig ner mellan sängen och väggen. Detta har hon ägnat större delen av morgonen till!

Av Filippa Bräutigam - 6 december 2012 22:29

Siri har fortfarande feber. Näsan rinner som en kran och hon andas tyngt. Dessutom hostar hon hela nätterna. Man tycker så synd om henne! Men det är inte hennes största bekymmer. Enens största problem ör snarare att hon är understimmulerad. Siri saknar förskolan! Jag tycker så synd om henne!

Av Filippa Bräutigam - 6 december 2012 19:25

Där var primärvården praktiken slut. Inte bara för denna gång utan för alltid. Nu går jag snart in på termin fyra och min hemsjukvårdspraktik! Det känns så spännande!
Idag har jag fått göra allt! Prover, injektioner, omläggningar och suturtagningar! Det har varit så himla roligt!

Termin fyra börjar som sagt snart och även pm jag bara gått hälften så känd det så himla nära slutet! Näsa sommar är jag sjuksköterska! Filippa SSK låter ju ganska ball!

Av Filippa Bräutigam - 5 december 2012 17:44

Stackars Siri är inte kry.
Hon har fått vara hemma från förskolan i nästan en vecka om man bortser från att hon varit där på förmiddagarna i förra veckan men blivit hemskickad. Siri är inte nöjd över det men nu har hon feber och då gäller ju inget annat en att man stannar hemma!
Förra veckan var fröknarna nojiga över Siris mage som mest jämt är lös. Men nu! Nu var hon magsjuk sa dom, magsjuk med en diarré om dagen i en vecka. Lpter som en magsjuka vi alla skulle tycka va rätt nice, om man kämför altså.
Stackars Siri som älskar förskolan blev vamsinnig när pappa kom och hämtade, och innan lunch på det! Frans var inte poppis. Nu är hon som sagt sjuk på riktigt, RS sa läkaren igår när Siri fick gå till vårdcentralen för att hon var så allmänpåverkad. Men idag har hon energi.

Tycker synd om henne som går inne hela dagarna men snart är hon säkert frisk igen och redo för nästa dagis-infektion. Hurra för virus och bakterier

Av Filippa Bräutigam - 5 december 2012 09:48

Fem patientprover senare och blodet flödar genom nålen! Än har fet inte varit något problem att få blod ur patienterna, jag är nog något av en naturbegåvning!

Av Filippa Bräutigam - 5 december 2012 08:09

Jaha. Då ska man tydligen kunna köpa abonnemang och mobiler hos pressbyrån! Inte intresserar det mig men en gratis frukost påse tar man ju gärna! Sitter på bussen mot praktiken och surplar i mig en smaskis, tydligen vad comviq tycker man skall dricka till frukost. Kanske inte vankas hade valt själv men om man fått springa iväg utan frukost så är det ganska gott att sitta och knapra på en påse torr müsli också.

Idag skall jag in på lab! Praktiken är här igen! Mina klasskamrater var inne på kan igår och nu får vi sticka utan begränsningar! Nu har vi ju examinerats i momentet så dåsläpper de oss fria. Idag kommer jag ÄNTLIGEN få ta ett prov på en människa och inte en docka!

Av Filippa Bräutigam - 4 december 2012 18:08

För att hon är bäst!

All kärlek i hela välden till henne!

Ovido - Quiz & Flashcards