min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Amningen går åt helvete!

Av Filippa Bräutigam - 5 september 2011 12:14

Jag blir så ledsen! Siri är bara två månader och det är på tok för tidigt att sluta amma. Men var tog min mjölk vägen?! Jag har haft överdrivet mycket mjölk och fått pumpa ut 200 ml varje morgon, så på ett dygn försvann allt! Hur gick det till? Vad gick snett? Känner mig uppgiven, jag skulle ju amma i ett halvår. Nu tömmer vi frysen på sånt som jag kunnat pumpa ut tidigare samtidigt som jag försöker få igång produktionen genom att pumpa, pumpa, pumpa. Jag vill inte ge ersättning innan hoppet är helt ute! Jag SKA få igång det igen! Men just nu känns det hopplöst, jag känner mig otillräcklig. Löjligt kanske, men jag ville ju så gärna. Det har ju gått så bra fram tills nu. Amningen är ju naturligtvis inte allt men just nu känns det som ett nederlag i mitt föräldraskap att inte kunna ge henne den mat som är så bra för henne att få!


Nej nu ska jag sluta gnälla och göra det bästa av situationen!


 

Livet · Siri
 
 
Kicki

Kicki

5 september 2011 16:18

Har exakt samma problem, Men Edvin är 3månader och mjölken har börjat sina.. Så nu försöker jag mig på att kväll/natt/morgon amma, men han blir tyvärr inte mätt.. Så kör jag ersättning på dagen.

http://fossing2011.blogspot.com

 
Ingen bild

misscornelia.blogspot.se

5 september 2011 17:52

Gumman den kommer tillbaka, de blir så ett par ggr till efter detta. Första ggn för mig var oxå runt 2 mån.. du får intensiv amma, alltså låt henne suga syup i ett så kommer de tillbaka, Brösten ställer in sig efter Siri och förmodligen vill hon ha mera mjölk nu,de fixar sig! Amma på (pumpa inte).Lite jobbigt men på några dagar är de fixat ska du se..Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards