min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 5 september 2011

Försöker somna!

Av Filippa Bräutigam - 5 september 2011 22:49

Ligger i sängen, Siri sover sedan en timme tillbaka sött i sin vagga, Frans pluggar i köket. Jag gick och lade mig för en stund sen men ligger och grämer mig för amningen. Hur kan det bara rätt vad det är sina på det viset? Det är ju inte mycket jag kan göra om det är meningen att Siri ska vara färdig-ammad, men jag gör vad jag kan. Siri ligger långa stunder vid bröstet, hon verkar inte heller tycka vi är färdiga med amningen. Tre gånger idag har jag fått komplettera med flaska. Funderar på vad man kan göra som jag inte redan gör. Så länge jag har mjölk i frysen blir det ju ingen ersättning i alla fall.Nog med gnäll!Gav mig själv lite lyx efter att Siri somnat. Inte ofta jag ger min hy en lyxbehandling längre, idag blev det peeling och mask, mumma! Dessutom fick mina fötter en rejäl omgång med filen. Nu ligger jag här, len som Siri från topp till tå! Dags att säga natti och göra ett nytt försök att bana kudden!

Livet · Siri
 
 
Caroline

Caroline

6 september 2011 09:53

Du kan inte låta henne ligga kvar och fortsätta och fortsätta och fortsätta? Om du ger flaskan så blir hon ju mätt och vill inte snutta mer, kan jag tänka. Just snuttandet är ju den främsta pådrivaren när det kommer till ytterligare produktion. Att hon inte blir nöjd är ju ett tecken på att det behövs mer, och mer brukar det bli på några dagar när de snuttat alldeles väldigt extra. Sen kan det ju säkert hända också att det bara tar slut. Jag vet inte...
Men jag kan säga att flera gånger under amningstiden med E så ändrades amningens karaktär, hur det kändes och hur det rann till och med vilken kraft och vilket flöde. Det känns inte lika från start till mål. I slutet kändes det inte alls som att han fick i sig något och jag kunde inte trycka ut något men det märktes ju när han kräktes, vilket du säkert minns att han gjorde... att det kom något. Brösten kändes mycket mindre och nära på som vanligt emellan amningarna.

http://min.bakel.se

Filippa Bräutigam

6 september 2011 10:29

Mys-snuttar gör hon gärna, och det får hon hur länge hon vill men när det är hungrigt blir hon frustrerad. Hon vill ha mat NU,och hon vill bli mätt NU. Då duger inte snuttandet! Men jag tycker att det verkar mer idag än för tre dagar sen när det helt plötsligt bara var tomt. :) så det kanske är på uppgång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards