min-lilla-siri

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Filippa Bräutigam - 12 oktober 2011 20:51

Ni kanske tycker att det är ett evigt tjat om lilla Siris tänder. Kanske det är också men nu har hon en riktig. En sylvass liten bebistand som spruckit igenom i underkäken. Jag vill ju fortfarande inte riktigt tro att den där oidentifierade "pluppen som hon har där en framtida hörntand skall sitta skulle vara just en sådan- Trots att farmor tandläkaren och BVC sköterskan hävdar att det skulle vara en tand. Nu tycker jag dessutom att den börjar krympa, något jag är ganska säker på att en vanlig tand inte skulle göra.

Siri snuttade på mitt lillfinger, vilket hon brukar göra när hon är hungrig. Så jag bad Frans sticka in fingret medan jag öppnade matbespisningen och rätt vad det var så bet hon honom. En tand. En riktig tand. 3½ månad och även det är ju ganska tidigt. Jag diskuterade det med Bianca senast igår och sa att jag tyckte det var skönt att det där i hörnet inte var någon tand så hon inte behöver gå igenom alla utvecklingsfaser på en gång. Men det tycks ju som att hon skall vara tidig med allt.


Idag var vi iväg på babysim-teori, på Lördag skall Siri bada för första gången och det skall bli så roligt. Jag har redan sett till att återanmäla mig till nästa kurs och nu blev vi dessutom lovade plats i Lundbybadet just hos oss eftersom dom totalmissat att hålla löftet till oss om att höra av sig och erbjuda plats om de skulle startas kurs där. Jag och Bianca är VIP på nästa kurs. De ni.


Sen blev det kväll och jag gjorde kall pastasås med färsk spenatpasta,  mumma!


- Creme fraish, stor burk

- Tonfisk, två burkar i olja.

- Gul paprika

- Purjolök

- Annanas

- Majs

Salt och peppar efter smak.


Hacka ner annanas, paprika och purjo i små bitar och blanda ihop med majsen och tonfisken i en bunke. Rör ner creme fraish och krydda efetr smak.

Koka pasta.


Bon apetit!

Ovido - Quiz & Flashcards