min-lilla-siri

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Filippa Bräutigam - 1 oktober 2011 21:36

Idag var jag med finaste Bianca på stan, där stöter vi på John och Erika som var ute och promenerade. Det var trevligt att tjôta med dom en stund. Sedan begav jag och Bianca oss iväg till Liseberg för att gå en sväng där med våra små, mest för att utnyttja det underbara vädret och få frisk luft. Just när vi skulle bege oss hemåt så kom min syster och hennes fästman gåendes med min lill-kusin som de satt barnvakt åt. Då blev det en bra stund till med trevligt sällskap och det blev en mysig dag.


På väg hem mötte jag en man på hållplatsen som frågade vem den lilla i vagnen var. Det är min lilla Siri svarade jag. Innan jag ens hunnit sätta punkt svarar mannen " din lillasyster ja, jag tyckte ju att du såg ung ut det hade ju varit galet om det var din"..... "min lillasyster ja..." *suck* jag orkar helt enkelt inte diskutera med främlingar om min ålder och min lämplighet som förälder längre.

Av Filippa Bräutigam - 1 oktober 2011 00:08

I Torsdags var vi på IKEA och köpte saker som hittills saknats i vår lya. Det blev hyllor och garderober och småkrafs. Vi ägnade en bra stund åt att meka ihop grejerna och nu står eller hänger de flesta grejer där det ska. Med undantag för ett väggskåp till köket som jag byggde ihop i morse. Pluggen tog slut och det behöver införskaffas ny innan vi kan montera det på rätt ställe.




Sen så måste jag ju berätta att Siri för ett par timmar sedan rullade för första gången. Från mage till rygg rullade hon två gånger i rad. Man blir ju så stolt att man inte vet vart man skall ta vägen. Hon har ju de senaste dagarna orkat ligga på mage längre och längre stunder, idag låg hon vad som tycktes vara en evighet och höll huvudet helt oansträngt. Sen nu ikväll efter bad och babymassage så vände hon på sig som om hon kunnat det i evigheter och jag blev helt till mig. Dessutom satt Siri i stol för första gången idag, rejält uppallrad med kuddar och handdukar och ganska snett kan tyckas. Men ändå, hon satt i stol. Hon utvecklas ju i ett rasande tempo och om precis två veckor så börjar Babysimmet.

Siri och jag badade badkar idag igen och idag kom Siri av misstag med ansiktet under ytan. Hon fick total panik men jag känner att jag lugnt och sansat redde ut situationen och tillslut gick vi ändå ur badet med ett leende på läpparna. Poäng till mig!


  Ett par minuter senare svängde hon runt på rygg!

Ovido - Quiz & Flashcards