min-lilla-siri

Alla inlägg den 22 oktober 2011

Av Filippa Bräutigam - 22 oktober 2011 19:30

Här är vi inte fit for fight. Stackars lillskruttan har haft en nattlig rinsnuva i några nätter nu och i morse vaknade hon med ögoninflammation så det blev inget babysim. Siri verkar inte vara så värst stör av det rinnande och svullna ögat men vi tycker hemskt synd om henne.

Själv är jag inte håller helt hundra. vaknade med en kliande halls. Jag är tung i huvudet som ett bowlingklot och skulle kunnat sova hela dagen men jag hade annat på schemat.

Så idag bar det av för att handla till dopet. Det känns som att det är så himla mycket kvar att göra men det mesta kan jag ju inte ens börja med än. På lördag skall det göras pastasallad åt 50 personer.


Nu ligger Siri i sitt gym (tack och lov för hennes gym) och är mer än måttligt nöjd. Hon ligger och skrattar högt för sig själv och pillar med gymmets alla funktioner.

Frans hänger tvätt och snart skall jag börja dammtorka i vardagsrummet. Vilken sekund som helst nu. Vi skulle egentligen ha storstädat idag men eftersom vi båda är lite rossliga så kör vi ett lugnt race och hoppas på mer energi imorgon.

Middagen blev vad man kan förvänta sig av en sådan här dag. Fiskpinnar och paketet med det OH så tråkiga pulvermoset åkte fram... fy vad det är ogott men pulvermos. Men något måste man ju äta.


Nu skall jag hänga upp Siri på magen och dra mitt strå till stacken.

Ovido - Quiz & Flashcards