min-lilla-siri

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Filippa Bräutigam - 29 oktober 2011 22:30




Här får han inte upp dörren men nu begriper vi åtminstonde hur han gör. :P

Av Filippa Bräutigam - 29 oktober 2011 21:43

Helt underbart! Jag njutar av att veta att nu kan jag inte förbereda något mer och blir det nu inte bra så blir det bra ändå! Imorgon skall Siri döpas och det har jag sett fram emot spå himla länge! Stackars degblandaren har sått på så gott som dygnet runt den senaste veckan och nu har vi bröd och kakor som förhoppningsvis räcker till en kalassugen Bräutigams släkt. Och är dom bussiga så delar de med sig till gästerna som kommer från Isakssonsläkten också. Det ända som har oroat mig egentligen var att salladen skulle sacka tills imorgon men gör den det så gör den det. Imorgon skall vi hämta den sista tårtan på morgonen och kompletera med en extra blomma som vi insåg behövdes.

Borden är dukade, drickorna står i kylen och nu kan kalaset börja! Man inser inte riktigt förens man dukar hur mycket 50 personer är. Det är MÅNGA! Hoppas att allt flyter på smärtfritt imorgon.


När vi kom hem idag så satt jag i köket och Frans skulle skriva ut ett papper i rummet som ligger intill. Katten vår får ju bara vara i köket och vi vet sen innan att husse är bäst. Vi vet också att han lärt sig öppna dörrar men hur... det är något vi undrat. Idag fick jag veta. Bosse var desperat att komma in till husse och visade sitt knep. Den fete katten hoppar upp och hänger sig i handtaget. Dörren till vårat sovrum fick vi tidigaare låsa för den fick han upp men dörrarna i köket är för tröga och öppnas innåt så de kan han inte få upp. Jag fick det till och med på film. Lägger upp den snart.


Natti!

För imorgon är det DOP!

Ovido - Quiz & Flashcards