min-lilla-siri

Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Filippa Bräutigam - 28 oktober 2011 09:19

Idag skall det sista göras. Det känns förbenat skönt att snart vara färdig med alla förberedelserna. Just nu står bröddegen och jäser och lillskruttan har precis somnat om. Hon gick  upp åtta idag vilket hon inte är van vid. Normalt sett så ligger ju hon och jag och sover till tio. Det är ganska lyxigt att vara mammaledig.

 

Så kommer ju min finaste fina lillebror hem idag. Som jag saknat ihjäl mig. Han skall hjällpa mig med de sista förberedelserna också. Nämligen att laga pastasallad till femtio personer. Jissses man får ju nästan ångest bara man tänker på det. Men sen är det färdigt med allt som skall förberedas. Då är det bara dukningen imorgon kväll och det skall bli så roligt att få göra fint. Jag ser så fram emot söndagen och hoppas på att alla förberedelsen skall leda till en underbar dopdag som man förhoppningsvis kommer se tillbaka på med glädje. Vi döper inte Siri för att någon av oss är särskillt troende utan mest för att det är en fin tradition och för att få samlat släkt och vänner. Det är ju inte alltid man har anledning att dra ihop 50 gäster till ett jättekalas. Och nu kommer alla för att fira lilla Siri och det är ju inte dåligt.


  Dessutom är ju vår skrutta fyra månader idag! Hurra!

Av Filippa Bräutigam - 28 oktober 2011 00:06

Nu är denna dagen slut och faktum är att förberedelserna för dopet på söndag börjar även de ta slut.

Jag  har nu bakat fyra olika  sorters kakor, vi har beställt tre enorma tårtor och jag har en sats bröd kvar att baka.

Servetterna är vikta och dekorerade sedan en månad tillbaka och dopkläningen är hämtad.

Imorgon kommer lillebror hem från smålandet och vi skall förbereda två olika pastasallader och hämta två av de tre tårtorna. Sen är det fyra limpor kvar att baka. På lördag skall vi njuta och ta det lugnt, inleda dagen med mysigaste av mysigheter och åka till babysimet. Sedan är det lugnt hela dagen för att åka och duka upp i församlingshemmet på kvällen.


Siri verkar inte sova något vidare idag och hon har redan fått komma över i våran säng, här tycks hon alltid sova bättre. Så nu ligger jag i sängen bredvid min finaste lilla tjej och hennes pappa. Bästaste pappan i världen. Jag blir varm i hela hjärtat när jag ser dem var för sig men att se dem ihop är bland det bästa jag vet. Skulle inte kunna tänka mig en bättre pappa för min dotter och jag är så stolt över dem båda.


Nu ska jag sova så det blir morgon snabbare. Längtar så efter min lillebror. Och jag har ju inte sett honom på över två månader!


   

Två av mina favoritkillar med min absoluta favorit tjej :D

Ovido - Quiz & Flashcards