min-lilla-siri

Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Filippa Bräutigam - 15 oktober 2011 21:32

Idag blev det mumsigt mozzarella sås.


Champinjoner

Lök

Vitlök

Bacon

Mozzarella

Matlagningsgrädde

salt peppar oregano (maizena vid behov)


Lätt som en plätt. Skär löken i tunna halvmåne former och skiva champinjonerna. Stek i mycket smör och vitlök tills champijonerna är mjuka, löken skall inte brynas. Förstek bacon, tärnad eller strimlad och släng i. Går även att köra vegetariskt då skippar du bacon. Sedan häller du i grädden och kokar en stund. Riv i mozzarellan och låt den smälta. Behöver det redas av görs det enklast med lite majsmjöl. Krydda efter smak. Supergott till spaghetti!

Av Filippa Bräutigam - 15 oktober 2011 19:57

Om det är någon här som följer min blogg så har ni nog inte missat att Siris första babysimdag var just idag. Och hon älskade det. Jag har ju sett fram emot kursstarten i en månad och nu förstår jag varför. Idag badade bebisarna i 20 minuter och man han knappt blinka innan det var dags att gå ur vattnet men i fortsättningen skall dom bada i 30 minuter och då hinner man ju njuta lite extra.

Babysimmet bygger på självräddning och meningen med denna kursen är att bebisarna skall lära sig att viljemässigt hålla andan för att inte drabbas av panik om de skulle hamna under vattnet. Efter tre fyra gånger ska de även få dyka och det känns ju onekligen lite läskigt men tufft är det ju utan tvekan.

Om Siri var solstrålen i vattnet så var hon minst lika surig när hon kommit upp. Hon var helt slut och hon sov mellan tre och sju, dessutom är hon just på väg till att somna igen. Det var nog mycket intryck för både hörsel, syn och känsel som behöver bearbetas nu.



Ett litet smakprov. Nu syns inte min bikini på filmen men faktum är att jag och Siri matchar.

Ovido - Quiz & Flashcards