min-lilla-siri

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Unikt? Inte direkt!

Av Filippa Bräutigam - 22 januari 2012 14:24

Jag har senaste tiden fått en del spydiga kommentarer om dethär med att blogga om sitt liv som småbarnsmamma. Men jag begriper inte riktigt grejen. Jag vet att det inte på något sätt är en unik företeelse men jag menar, se er runt i bloggvärlden? Hur många unika bloggar finns det? Somliga verkar tro att man bloggar för att få ära berömmelse och tjäna en massa pegar. Dessa personer har jag svårt att göra annat än att skratta åt. Visst finns det en och annan framgångssaga men inte är det väl därför som vi delar med oss av vår vardag. Visst tycker man det är spännande när läsarantalet stiger och man närmar sig det där magiska hundrastrecket (har några dagar haft över 80 läsare, WOW). Det är ju trotsallt lite spännande och häftigt att folk följer min blogg men mest skriver jag ju för egen del. För familj och nyfikna vänner. För de man pratar med ofta, för de man pratar med sällan. Själv följer jag ett blygsamt antal bloggar, enbart om människorsvardag. Och jag vill lova att ingen av dessa tjänar några pengar på sina bloggar. 


Jag är en stolt mamma, jag skriver mest om min Siri, ibland klämmer jag in något annat. Take it or leave it. Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte.


 

 
 
Jessica

Jessica

22 januari 2012 17:36

Hejsan!
Såg att du är förälder med barn och kontaktar därför dig med anledning av min blogg.
Sommaren 2010 dömdes jag till ett år och två månaders fängelse och placerades på Sveriges största kvinnofängelse Hinseberg. Jag bloggar om tiden före, under och efter mitt straff men skriver även om svenska och utländska brott.
Idag har jag skrivit om pedofiler och om det är rätt att de publiceras med namn och person nummer. Samt var de bor. Skulle jätte gärna vilja att du som förälder läser de inläggen och lämnar synpunkter.
Du hittar inläggen på följande länk:
http://tiohundraarton.bloggplatsen.se/2012/01/22/7151405-bor-du-granne-med-en-pedofil/
Hälsningar

Jessica


http://tiohundraarton.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Filippa Bräutigam - 3 augusti 2013 06:40

Då inleder jag nu den sista veckan på mitt heltidsvick! Det känns omotiverat att sätta sig och plugga igen! Men jag går se Indien som min morot. Jobbet har jag ju trots allt kvar och det är jag galet stolt över! Om service vore för vetskapen att jag ...

Av Filippa Bräutigam - 24 juli 2013 15:49

Idag pratade jag med chefen. Jag tog sats och hörde om möjligheten att jobba kvar som timvikarie under hösten fans. Och gissa vad... Det gjorde den. Jag är så glad att jag et inte vad. Funderar även starkt på att skippa att ta ut min examen nästa som...

Av Filippa Bräutigam - 20 juli 2013 23:05

Denna underbara jobbsommar börjar lida mot sitt slut och nedräkningen har på något vis startat. Jag önskar ju att den skulle pågå för alltid men samtidigt vill jag ju bli färdig. Nästa sommar är jag ju syrra, det är ju om möjligt än mer galet än att ...

Av Filippa Bräutigam - 17 juli 2013 10:13

Uscha! Siri går ju på sommardags och vissa dagar har det gått helt smärtfritt. Idag var inte en sån dag! Hon började gråta redan när vi gick ut ur dörren hemma och sa att hon inte ville gå på dagis idag! Ajajaj i mamma hjärtat. "Mamma vi kans...

Av Filippa Bräutigam - 13 juli 2013 10:15

Vi trodde ju att sökandet efter bröllopslokal än en gång var över och allt var färdigt. Men precis som första gången sket det sig! Ägaren beslöt att sälja lokalen istället. Nu blir där en restaurang och vi står på ruta ett. Jag har fått en hel de...

Ovido - Quiz & Flashcards